7.11.15

1 Ujian...

Bismillah wal hamdulillah...

Hari ni ada lagi 'customer' Sweetie Cutie Pretty 'whatsapp' untuk buat tempahan 'headband'. Daku tiada lagi jawapan yang harus diberikan. Mungkin saya perlu 'proceed' sahaja tanpa 'packaging' yang diazamkan untuk 'come back' kali ini. Memang tersangat mengecewakan tetapi saya tidak menyalahkan pihak 'supplier' 'packaging' tersebut. Dia dari awal lagi sudah berpesan, beliau perlu siapkan tempahan mengikut giliran. 

Giliran 'design', giliran 'printing' dan giliran 'post'. Saya secepat kilat telah mengesahkan tempahan sebab nak 'book' giliran. Dalam banyak-banyak 'freelance art director' yang seorang sahaja ini yang ambil tempahan dalam kuantiti yang sikit. Saya kan peniaga kecil-kecilan. Kalau tempahan untuk 'packaging' sahaja memakan modal ribuan ringgit memang tidaklah saya 'proceed'. Awal dulu kos 'packaging' saya hanya dalam 'range' RM50 ke bawah sahaja untuk 200-300pcs stickers dan 'self-adhesive plastic'. Tapi setelah setahun Sweetie Cutie Pretty beroperasi saya 'upgrade' sikit kualiti 'packaging' dengan 'packaging' yang lebih baik, cantik dan tentunya lebih berkualiti agar kualiti 'headband' yang sampai pada 'customer' masih lagi kekal asli (melainkan posmen campak 'parcel' dalam keadaan marah tak jamin 'parcel' dan isi 'parcel' dalam keadaan sempurna. Itu memang diluar kawalan) Saya cuba sedaya mungkin untuk menyediakan 'packaging' yang terbaik sesuai dengan bajet ciput yang saya ada sebab hari tu ada kes 'rhinestone' 'headband' seorang 'customer' saya tercabut sedangkan sebelum saya pos, sudah saya periksa keadaan 'headband' yang hendak saya pos sama ada gam dan semuanya dalam keadaan baik. Mungkin ia berlaku semasa proses penghantaran.

Sebab itu saya berhasrat nak 'upgrade' sikit kualiti 'packaging'nya. Tapi diuji dengan kelewatan ini pula. Pada mulanya 'supplier' bagi tahu giliran saya hujung bulan oktober. Rupanya giliran 'design'. Selepas 'design', tunggu giliran 'printing' pulak... haha! Penat tunggu... dan selesai urusan printing, giliran pos pulak. Dan akhirnya, selesai pos hari jumaat kemarin. Saya bajet hari ni sudah dapat tapi tiada khabar berita lagi sehingga jam 6petang. Nampak gayanya terpaksalah tunggu minggu hadapan. Kesian para 'customers' yang dijanjikan itu... saya lagi sedih sebab dah berkobar-kobar ni... Semoga ALLAH SWT mempermudahkan urusan saya dan perniagaan kecil-kecilan saya ini... Harapnya 'by next week' segalanya selesai... tak sanggup tunggu dan jawab pada 'customer' lagi... T_T saya sendiri tidak suka dihampakan apatah lagi orang lain...cewahhh :P

 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D