27.9.12

Sedih bila mengenangkan namun aku mesti bersyukur...

Bismillah wal hamdulillah...

Malam td ada chat dgn my ex-colleagues... saja je tnya2 kaba tp rasa cam sedikit terkilan... rakan sekerja sama2 susah payah dulu, beberapa tahun memegang status leasing, dia masih lg berkesempatan utk terus berkerja dan sy terpaksa resign kerna tidak 'bernasib baik' rasa mcm.... dah lama sbnrnya sy redha dgn keadaan ini... (ok fine start emosi dah... tp apa aku pedulik...hehe) serius entri ini berbaur emosi negatif... bkn menindakkan taqdir yg telah DIA tetapkan tp cara/ the way sy terpaksa resign itu ygmenyakitkan hati... cukup menyakitkan hati sbb sy terpaksa bazirkan masa selama lbh krg 4-5thn utk pekerjaan itu... bazirkan?mak selalu pesan jgn anggap mcm tuh anggaplah 4-5thn sbg tahun utk menimba pengetahuan dan pengalaman berharga... thanks mak for the positive words... mmg agak down bila tgk n dgr rakan2 seperjuangan dahulu lbh mendahului n lbh bernasib baek... padahal sama2 susah n sama2 buat kerja dulu... berada dlm satu lapangan yg sama jgk tp atas dasar rezeki sy redha...

Takpala kan at least sy ada anak2 yg menemani... syukur anugerah anak2 nehs adalah anugerah dan rezeki terindah...sy bersyukur sgt2... ada org yg keje gempak tp allah swt xberi peluang kt dia utk menikmati rezeki anak... smpai tua asik keje tp anak xdak... walaupun xdpt rezeki kerja... tp tuh la sakit jgk hati nehs...  mmg rasa geram n marah dgn org2 yg terlibat itu... suka2 hati ja transfer org mcm tuh je tanpa fikir keadaan org len... yela kans mebi depa da nasib n bahagian sy... tp ntah serius rasa xpuas hati sbb sy 'terpaksa' resign bkn dgn sukarela tiba2 nk resign... huhuhhuhu... sgtla xadil... org len leh je keje kt sini... kita terpaksa p jejauh nk keja padahal keja lbh krg bukan naek pangkat ka apa n gaji pun sama... adil ka?

Ya allah berikan aku kekuatan... mg aku sabar n redha dgn ujianMU ini... ameen...

 

4 sweet persons:

Rai Ourkizuna said...

faizah,
biasa lah..kat tempat kerja ni payah nak jumpa keadilan..sabar ok. tentu ada hikmahnya kenapa Allah takdirkan begitu utk awak.. insya allah rezeki Allah tu akan datang dari sumber yg kita tak sangka sangka. apa pun be positive. Allah bersama orang orang yang sabar..take care ok..

kadang2 saya harap jugak ada situasi yang memaksa saya berenti kerja supaya dapat spend masa lebih dengan anak2..tapi buat masa ni mungkin ini yg terbaik utk saya..

sharEna said...

itulah, nmpk gaya mcm saje nk tutup rezeki kita kan? saje bg transfer jaoh gitu so that kite pon terpaksa resign jelah sbb ada family semua.

xpelah Faizah. kt dunia maybe deme lepas, kt akhirat sok menjawab la dgn Allah.

ada hikmahnya awk da xkeje skrg. dpt note & lappy dr suami hehehe

F a i z a h ' s said...

@Rai Ourkizuna

Rai...sy mmg bercita nk hadi SAHM...tp bkn dlm masa terdekat nehs sbb byk lg hutang perlu dilunaskan...at least sy ada sumthing yg bleh dijadikan income bln2...mebi bisness sndiri... skrg life baru nk stabil... itu yg terkilan sket tuh... nk buat mcm mana da xde rezeki...alhamdulillah so far apa yg ada :)

F a i z a h ' s said...

@sharEna

Entahla ena...bila kita ckp mcm2 org ckp kita tak positif, byk merungut dan sebagainya... so redha je la... dari hidup n berkerja dgn org2 yg xbest n stress...sy pandang dari sudut tuh je mebi sbb tuh allah swt aturkan utk sy... itu hikmahnya... kena positifkan diri tp jauh disudut hati ada jgk rasa terkilan n sakit hati tuh...nk wat mcm mana kans... laen la kalu sy da ready nk resign... tp ini tak sbb secara tiba2...huhu

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D