1.1.16

2016!

Bismillah wal hamdulillah...

Entri pertama tahun baru 2016... bermakna telah masuk tahun ke-7 saya masih setia dengan dunia 'blogging' walaupun hanyalah seorang 'blogger' sendu sahaja... :D saya telah cuba membahagikan 'blog' saya kepada yang peribadi dan kepada yang banyak perkongsian ilmu termasuklah Shaklee... Jemput-jemputlah sudikan diri jengah 'blog' ilmiah harapnya ye selepas ini SihatCantikCergas. Perkongsian lebih bersifat umum tidak tertakluk kepada produk Shaklee sahaja. Jadi para pengamal Shaklee ataupun tidak tak kisah... asal ada ilmu yang bermanfaat boleh dikongsi bersama... 'Blog' nan satu ini saya khaskan untuk penulisan peribadi. Nak buat macam mana memang suka menulis walaupun ada yang kata 'tak penting pun nak post entri' tak kisahlah... blog saya jadi saya punya suka... ekeke :P

Banyak juga rakan 'blogger' kegemaran sudah tidak menjadi 'blogger' tegar lagi... sadis sebenarnya sebab tak dapat nak 'update' depa sekarang.... serius saya memang lebih rapat dengan rakan-rakan alam maya ni berbanding rakan alam nyata... haha! Pelik pulak rasa sebab rasa rakan yang jumpa di alam maya ni kebanyakkan sebab berkongsi minat yang sama... Jadi macam ada 'chemistry' gitu... yelah umur pun dah meningkat... dulu jadi 'blogger' dari zaman 'single' kemudian berkahwin, ada anak... dari seorang anak dah 3-4orang anak masing-masing... Lama tak lama berblog ni kan... tapi dek semua dengan minat :) apa pun boleh disamping boleh menjana pendapatan pasif... ALHAMDULILLAH banyak jugak pasif 'income' yang saya dapat hasil daripada kegigihan sendu saya berblogging neh... walaupun tak ramai 'follower' tapi okla kan dari tak ada langsung :D 

Tahun ini juga merupakan tahun ke-4 saya bergelar 'working-at-home-mom' penganggur terhormat... hehe...tak pernah terfikir akan terus 'jobless' samapai sekarang tapi ok jugakla kan jadi surirumah ni walaupun tak semudah yang disangka. Saya memang rasa nak berkerja balik andai ada rezeki dan peluang. Walaupun saya sejenis orang yang suka 'stay' kat rumah sahaja jika tiada perkara mustahak yang memaksa saya keluar rumah tapi setelah 4tahun terasa diri ini agak 'mereput' la jugak. Haha! Banyak ja kerja yang nak buat termasuklah bisnes sekangkang kera ini tapi kadang-kadang ada rasa nak dapatkan aura di dunia luar 'instead of' hanya dari dalam rumah... Bila dapat keluar rumah tuh ya allah nikmatnya hanya ALLAH yang tahu... Kalau dapat pi mall atau berjalan-jalan melihat lagilah besar rahmat rasanya... bukan nak beli apa sangat tapi bila dapat luaskan pemandangan tu rasa lain macam sikit perasaanya... 

Apa-apa pun anak-anak masih menjadi keutamaan saya. Bila anak dah nak masuk sekolah tahun depan mula la gelabah sana-sini... Semoga saya dapat menunaikan tanggungjawab saya kepada amanah ALLAH SWT ini sebaik mungkin... ameen

p/s: tanya encik abang bersempena si ammar nak masuk usia 2tahun 14januari ini, bilakah masa yang sesuai untuk menambah bilangan anak ni? haha! lantas encik abang terdiam... saya membalas "mak cakap cukuplah 3 sahaja anak ni...yang 3 ni pun kelam kabut wuwuwuwu" saya sambung lagi "rasa macam nak lagi seorang la..." encik abang pula membalas "abang rasa, betoi juga cakap mak... ok apa 3orang anak" Lantas lagi daku terasa kecewa... huwarghh

Encik abang tak bagi 'green light' nak tambah bilangan anak sebab dia tengok saya 'still' tak boleh fokus dengan pe'el si ammar yang masih sukar untuk dijelaskan...haha! dia masih sukar untuk tidur nyenyak di malam hari dan encik abang tengok betapa saya menjadi seorang 'zombie' setiap hari... sampai 'cramp' habis badan kalau dia buat haru bangun setiap 30minit 'the whole night'!! Jadi encik abang menumpang trauma ummi... haha! tapi ummi dah rindu bau baby ni... terasa besar dah ammar masuk 2tahun ni... tak suka dipeluk cium lagi cuma waktu menyusu sahaja...
 
 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D