22.10.15

Special request dan saya tidak mengambil tempahan...

Bismillah wal hamdulillah... 

Sejak saya berkongsi cerita di FB dan IG mengenai DIY topeng muka jerebu tuh ramai yang bertanya tak ambil tempahan ke?Ok, secara jujur memant saya tidak mengambil tempahan untuk topeng jerebu atas sebab-sebab tertentu iaitu 

1) Topeng jerebu saya tak ada kelulusan hehe :P satgi orang mai serbu rumah saya marah jual topeng jerebu tak dapat kelulusan NIOSH hehe

2) Saya jahit DIY topeng jerebu sekadar suka-suka... tak ada niat nak buat bisnes... jadi kualiti adalah kurang sikit dari segi kekemasan jahitan. Material insya allah terbaik cuma kurang ketelitian la kot sebab tidak merancang untuk dijadikan barang dagangan

3) Renyah sikit sebab fabrik yang 'readystock' saya cuma ada jenis 'knit cotton' iaitu kain tshirt which is agak mahal berbanding fabrik cotton biasa. Jadi saya tidak berhajat nak borong fabrik cotton semata-mata nak jahit mask... adala 2-3keping fabrik cotton kegemaran saya tapi sayang sangat nak guna... saya ada koleksi peribadi ja... 

4) Saya rasa bisnes mask ni bermusim sebab sekarang kan musim jerebu. Jadi memang saya tengok ramai juga 'crafter' yang jual. Sebenarnya nak jahit mask ni mudah je... saya boleh berkongsi 'tutorial' yang saya 'follow'. Mudah sangat saya rasa jahit tangan pun boleh. 

Saya tak pasti kot 'next time' saya serius nak berbisnes mask ni... hehe :P ramai pulak yang dok PM tanya siap call lagi... haih... rasa macam tak boleh nak komit... sekarang cuma bisnes 'headband' dan Shaklee sahaja ya... Ada lagi perancangan pada masa akan datang. Insya ALLAH... tak mau buat banyak-banyak bisnes tapi tak boleh fokus sudahnya ke laot semua :)



 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D