29.10.13

Turunkan berat badan secara sihat... (dengan shaklee)

Bismillah wal hamdulillah...

Sambungan dari entri sy sebelum ini - Turunkan berat badan secara sihat

Kita sambung ke episod yg seterusnya... SHAKLEE sebenarnya telah menyediakan dua jenis program untuk mendapatkan bentuk badan yang cantik dan berat yang ideal secara sihat lagi cerdas! iaitu:


  • Body perfector program
  • Shape-up program


Body Perfector Program

Sebuah program 'kesempurnaa tubuh' untuk mereka yang terlalu sibuk hingga tak terjaga pengambilan makan setiap hari. Mereka yang tak mendapat makanan sihat dan diet sehari-hari, mereka yang tak makan secara teratur, mereka yang selalu travel dan sukar mendapatkan makanan pada masa-masa yang tetap. Bila seseorang itu sibuk dgn urusan seharian, dia akan cederung utk mendapatkan makanan yang mudah disediakan atau sudah tersedia utk dibeli seperti "fast food", makanan rapu dan makanan-makanan proses yang mempunyai banyak penambah perisa dan pengawet makanan yang membahayakan kesihatan. Bukan sekadar itu shj makanan tersebut juga mengandungi kalori, lemak, kolestrol yang tinggi. Ia menjadikan seseorang itu terlalu kurus atau terlalu gemuk dan cepat mendapat penyakit akibat bahan pengawet yang terdapat padanya. 

Jadi bagi mendapatkan berat badan ideal, Shaklee mengesyorkan produk asas seperti dibawah:


Cinch Shake Mix adalah makanan gantian segera untuk mereka yang sibuk dan tak ada masa nak menjaga pemakanan seharian. Ia mengandungi serat yang tinggi dan membantuk untuk merasa kenyang dan kekal bertenaga. Bukan itu saja, ia mengandungi nutrisi yang lengkap untuk menjaga kesihatan. 

Rumusan proprietary-nya diperkaya dengan Leucine iaitu asid amino yang memberi isyarat kepada bada supaya memelihara otot semasa proses pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusine dalam Cinch Shake membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot. Pendekata, berat dengan otot bukan berat dengan lemak. 

Shape-up Program

Shape-up program adalah untuk mereka yang mahu menguruskan badan dan membuang lemak yang berlebihan dalam badan. Kebaikan program ini ialah ia menjadikan badan lebih langsing dan ramping, bertenaga, lebih berkeyakinan, meningkatkan kesihatan secara menyeluruh.

Produk untuk shape-up program ini terdiri daripada:

Untuk membina otot bagi memberi sokongan kepada badan sepanjang tempoh pengurangan berat badan (supaya badan tak gelebeh)

Untuk metabolisme badan

Detoks - membuang toksin dalam badan
Detoks - membuang toksin dalam badan

Mencairkan lemak
Membuang lemak dan kolestrol yang sekian lama bersarang dalam badan
Walau bagaimanapun, anda tak semestinya mengikut program di atas dalam proses penurunan berat badan, terutamanya ibu menyusukan anak kerana "Cinch Shake Mix" dan "Cinch Energy Tea" tidak sesuai diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak. 

Antara alternatif untuk menurunkan berat badan dengan Shaklee:

Bagi orang awam:

Set Cadangan A (set optimum - vitalea (multivitamin with iron formula), bcomplex, vitamin c - merupakan set cadangan yang terdiri daripada vitamin dan mineral asas untuk pembinaan tubuh badan yang sihat dan sistem imuniti serta penjagaan mental yang baik. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan stress dan menjadi kehidupan yang jauh lebih baik kepada semua)

1- Set Cadangan A dengan Lecithin
2- Set Cadangan A dengan Lecithin dan Omega Guard
3- Set Cadangan A dengan Alfalfa/Herblax
4- Set Cadangan A dengan Alfalfa/Herbalx dan Lecithin

Bagi ibu menyusu

Set Cadangan Ibu Menyusu terdiri daripada: (Vitalea, bcomplex, vitamin c, ostematrix, alfalfa, energizing soy protein (ESP))

1- Set Cadangan Ibu Menyusu
2- Set Cadangan Ibu Menyusu dengan Energizing Soy Protein dan Lecithin atau/dan Omega Guard
3- Set Cadangan Ibu Menyusu dengan Alfalfa dan Lecithin atau/dan Omega Guard

Istimewanya Shaklee kerana anda boleh memilih mengikut keperluan dan budget. Tak perlu nak berhabis semua benda untuk mendapatkan bentuk badan yang diidamkan. Walau bagaimanapun, anda haruslah terus mengikut konsep yang betuk utk menguruskan badan misalnya menjaga pengambilan makanan, melakukan senaman dan mengambil air kosong yang cukup setiap hari. Shaklee bukan produk ajaib yang menjadikan anda kurus dalam sekelip mata. Ia bertindak dengan begitu halus dengan tubuh badan anda, dan anda haruslah menyokongnya dengan melakukan aktiviti-aktiviti yang sepatutnya.

Bagi penduduk negeri Perlis Indera Kayangan anda boleh menghubungi sy utk COD produk Shaklee ya~  bagi negeri2 lain juga boleh... Pos ke seluruh Malaysia avaiable (POSLAJU) Insya ALLAH...

Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

ID Shaklee: 962622 (atas nama mohd asyraf bin suhaimi)
Email: nurfaizah.ramli84@gmail.com
Phone: 019-5588082
YM: syauqatul_wardah_nur_faizah

Notes:Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook


 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D