16.11.08

Ulang tahun saya bekerja~! (part 1)

Bismillah wal hamdulillah...

24 Nov 2008 ini maka genablah 1tahun sudah saya melalui alam pekerjaan...cptnya...kalau thn lepas, time tarikh cm neh saya sedang bergolak dgn FYP dan jgk final exam...Sungguh cpt masa berlalu meninggalkan kita...pejam celik, rupanya sudah 1thn...saya rasa baru saja grad dan skrg perhitungan masa allah swt telah menetapkan sudah 1thn saya melalui alam pekerjaan...subhanallah...syukur, krn diberi kesempatan olehNYA utk saya melalui alam sbg seorg pekerja dgn sabar dan redha atas setiap ujian yg dihadirkan...saya juga xpecaya, 1thn saya bersabar dgn pekerjaan saya sekarang...even byk juga cabaran, dugaan dan ujian yg terpaksa saya tempuhi...

Mengenangkan kembali 1thn lalu...sewaktu sy mendapat khabar yg saya telah diterima bekerja sbg ict co-ordinator utk perkhidmat dibawah satu projek kendalian GITN SDN BEHAD (TM subsidiaries) dan KPM (Kementerian Pelajaran Malaysia) saya mcm xpecaya jerk...waktu tuh, saya dikehendaki melaporkan diri di Langkawi pada 24 Nov 2007 sedangkan diwaktu itu saya masih perlu menjalani peperiksaan akhir dan paper last pada 23 Nov 2007...huh~!!! difikirkan balek..mahu saja dilepaskan jawatan tersebut tp bila fikir hutang keliling pinggang dgn pihak UTP terpaksa diikhtiar agar saya boleh pergi mendaftar diri di langkawi secepat mungkin...Money is everything time2 neh...kalu tak, saya tidak akn dpt releasekan degree saya dgn pihak UTP...sdehkan org mcm saya...apa2 pn saya bersyukur sbb masih diberikan rezeki utk bekerja...

23 November 2007

Kalau diingat balek....masa time 24 Nov 2007, saya kena mendaftar diri di Kampung Tok Senik, Langkawi...23 Nov 2007 saya habes paper akhir pada tgh hari tuh dan terus berkemas. 2-3 hari sebelum tuh saya dah memulakan proses mengemas dan clearance dari hostel...Mujur fellow tuh mampu ku bodek n xbyk soal trus sign menandakan saya dgn selamatnya keluar dari hostel..xdak sebarang masalah...fuh...pas ja abes paper hari 23 itu... masih ku ingat, paper Strategic Management...bergegas pulang...smpat gak beli nasi bungkus dari gerai V3... Adeh terkenang kisah itu...seperti biasa lauk kegemaran saya ikan keli goreng sambal, dan kailan ikan masin...marvelous sehingga menjilat jari...sampai je bilik meneruskan proses mengemas... dan menurunkan sikit2 barang ke dalam keta (saya bawak kete ke kampus...so that, xperlu tunggu mak abah mai amik..sumbat je trus ke dalam kancik merahku itu...hik3) makan nasik share dgn rumet time tuh...kebetulan dia pn belum lunch lg...half2...alhamdulillah...cukup...berkat berkongsi ^_^ (rindu kt udie...my rumet time tuh...) smpt baring2 dulu sbb keletihan dan rasa nk demam...dlm kul 3ptg cam tuh...bersiap utk pulang~! udie xbg balek lg...hehe...tp apa leh wat, esok da kena register keja....so terpaksa la bertolak ptg itu jugak...

24 November 2007

Saya dikehendaki mendaftar diri di kampung tok senik langkawi pada pukul 2ptg-4ptg...aduh...malas sungguh time tuh...baru ja smpai perlis malam tadi dan brg2 utk memulakan tugas langsung saya tak siapkan...mana mungkin, smlm jgk saya baru menghabiskan paper final saya...aduh...mmg perit ku rasakan dikala itu...rasa xmau pergi pn ada...tp dah sampai rumah pn...bersiap la jgk sekadar mampu...amik tiket feri ke langkawi pada pukul 2ptg...ditemani mak dan ana...sbb dah sekian lama saya tidak ke langkawi...bertolak dalam keadaan terpaksa demi sebuah pekerjaan...smpai di jeti langkawi around kul 2.30ptg dan kami amik teksi ke kampung tok senik...rupanya agak jauh resort berkenaan...dlm 30min juga...tambang teksi pergi dan balek dalam rm20...bagus pakcik itu...sbb ntah mcm mana, smbang2, dia adalah anak menantu org kampung mak di kampung wang bintong perlis...fuh... rezeki la jmpa sanak saudara sndiri....sesampai di perkarangan resort berkenaan...aduh...jauh dari hiruk pikuk pekan...suasana resort berkenaan ala2 kampung...sunyi dan mendamaikan...tp agak mencuakkan...sbb apakah yg hendak dilakukan perlu mendaftar diri di tmpt sebegini... (to be continued...)

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D