6.11.08

Termotivasi...

Bismillah wal hamdulillah...

Sbnrnya sudah lama saya ingin post entri ini, tetapi disebabkan oleh beberapa kekangan dari masa dan aktiviti terpaksa ditangguhkan...Minggu ini merupakan minggu yang sgt tensen dan begitu tertekan oleh saya...termasuk sume PGS (Penyelaras GTL School - sebuah projek sekolah angkat kendalian GITN SDN BERHAD...merupakan juga salah satu anak syarikat TM) 25 buah sekolah terpilih di seluruh Malaysia...so PGS pn ada 25org... Hari ini kami tiba2 diberitahu, pihak management nak laporan segera...sejak bertukar management, hidup PGS jadi huru-hara sebentar...huhu...saya pn dismotivated...mcm2 karenah dari pelbagai lapisan masyarakat terpaksa kami handle...Semua itu sbg cubaan dan ujian yang sgt menekan jiwa...
Terbaca blog seorg member...btul2 termotivasi (supposely seorg bos/director/manager or even CEO kesimpulannya org atas...mestilah bersikap memotivasikan org bawahannya...) seorg director dari PETRONAS memberikan nasihat2 ini kepada beliau (kunaz..sy copy paste eh... ^_^) really love this statements...bestnya sapa2 under director ini..."Jangan risau if orang tak tahu or tak nampak performance or contribution kita, Tuhan nampak.." and "People change as the time goes by. Bila dah keje, tak perlulah berperangai macam zaman belajar. Kawan memang baik, tapi bila dah keje, kita kene pandai adjust friendship"
Sweet sgt nasihat n kata2nya...dulu masa saya training, before masuk keja...saya ada dipandang "aneh" sikit sbb xjoin group training tuh berkaroke malam2...adakah itu kesalahan...biarlah saya selesa dgn cara saya...actually saya masih tetap join the group..contohnya keluar dinner training dan disebagainya...cumanya bkn cara hidup saya bergaul bebas lelaki n perempuan sambil berkaroke...saya xpenah pn masuk tempat karoke...tiba2 demi mereka sy kena masuk...oh no~!! dan juga bermain futsal mix lelaki dan perempuan...ouh tidak~!!! sejak azali lagi sy xleh terima lelaki tgk wanita bersukan (akan 'mendedahkan' sesuatuh yg tidak terdedah pada zahirnya) inikan pula nk bersukan bersama2...elok bersukan tuh tp kenalah ada cara...so pandai2 la adjust frenship kn? really agreed dgn statement director itu...bkn kita xbuat keja kita pn, bkn kita langsung xsmbang dgn mereka, cuma in certain way kita ada yg tidak sehaluan..so let saya dgn cara saya dgn awk dgn cara awk...depends la...demokrasikan~?? ^_^
Enjoy sgt baca statement2 beliau...apa2 pn belajarlah bersyukur...saya baru 1thn bekerja...it is ok kalau org xnampak sgt performance saya...saya masih lg belajar utk menyesuaikan diri dan develop my skills...tp ada shj org ambil kesempatan...saya benci keadaan ini...mereka memperlakukan saya sesuka hati...saya harap sgt keadaan ini akn berubah..sbb sabar saya ada limitnya...saya masih lg bersabar dgn karenah mereka2 itu...tp mereka ingat mereka sudah cukup pengalaman dan ego utk mengakui kesilapan...mereka masih ttp menyalahkan saya...saya redha jela..mereka ada anak...harap2 jgn anak mereka senasib dgn saya kelak~! bila sudah bekerja...huh
Mari sambung buat report.....^_^

2 sweet persons:

Kunaz said...

eheh.. baru bace entry nie arini. waahhh rase best pulak dapat transfer motivasi kt org len. huhu..

sabar ek faizah. mmg xleh larilah dugaan tmpt keje nih. nk tak nk kte yg kene blajar kuatkan hati utk hadapi dugaan tue. huhu..

f a i z a h 's said...

ehehe....tuh yg sgt suka baca blog awk kunaz...byk gak wat saya bersmgt especially utk berkeja... chaiyok~! ^_^

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D