7.11.08

Terkenang...

Tadi smpat berborak dgn workmate...dia sebaya2 mak saya ja...sambil breakfast smpt juga berkongsi cerita...Dia menceritakan perihal seorg anak beliau yg baru shj mendapat keja di UIAM cawangan kuantan, as pembantu makmal di situ..Beliau bercerita, dulu anaknya ini SMKA (P)... dlm hati..ouh, sama skolah dgn saya rupanya tp junior 2thn...masa awal2 di skolah tersebut, anak dia still ok, n masih mendapat keputusan yg baek...tp since kena turun kelas, anak dia berubah...dan mcm2 ceta lg...kesimpulannya anak dia ni mcm saya juga...blacksheep dlm family...paling bermasalah dan suka memeningkan kepala mak abah...sebak sebentar...kakak tersebut ckp lg...alhamdulillah, skrg anak dia dah dpt pekerjaan yang baek...apa2 pn xpa, asalkan anak mahu berusaha dan ingin belajar...dia ckp nk hantar kereta utk anak dia next week...ya allah...sebenarnya sama saja nasib mcm saya dan pengorbanan yg penah mak abah saya lakukan suatu ketika dulu...sewaktu di bumi UTP... (dahla malas belajar, lagi nak mcm2...isk3...) tersentak sebentar...betapa luhurnya hati seorg ibu itu..mahu melihat anak2 dia senang dan berjaya dlm hidup...kita as anak2 xpnh pn nmpak dan sedar. dari kecik smpaila besar, asik nk menyusahkan hidup mereka...apa pnya anak saya ini~! isk3...terkenang dan rasa begitu menyesal...tp masa xdpt diputar kembali...harap2 kita dpt membalas segala jasa dan pengorbanan ibu bapa kita...terlalu luhur dan sucinya pengorbanan mereka...(kalau saya kira sudah 24thn) byk sungguh mmg xdpt dibayangkan...hnya ALLAH SWT shj yg tahu dan membalasnya...ameen...ya allah, masukkan mak abah saya dlm golongan org2 yg kau kasihi dan rahmati...ameen...

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D