29.8.16

Perjalanan yang baru bermula yang mungkin tertangguh sementara?

Bismillah wal hamdulillah...

Assalamualaikum wbt semua... seminggu yang serabot dan kelam-kabut... segala semangat seakan-akan terkubur seketika... hati luluh dan kecewa... ya allah lemahnya hambaMU ini...saya cuba untuk pujuk diri... pujuk untuk menerima sesuatu yg diluar perancangan dan secara tiba-tiba ini... Sesungguhnya DIA yang lebih berkuasa...

Bila saya dah dipertemukan ALLAH SWT dengan sebuah 'team' yang tersangat 'best', bagi cara dan solusi untuk mendapatkan berat badan yg ideal dan sihat, dengan gaya hidup dan pemakanan seimbang, ilmu bersenam lagi, tak paksa beli produk rasa macam 'heavennya' ada 'support team' seumpama itu...walaupun baru sebulan saya menyertai mereka kesan positif dah saya rasai dari segi kecergasan dan kesihatan... berat badan yang berlebihan pun semakin berkurangan... badan yang dulunya lesu semakin cerdas... jadi semakin rasa ketagih untuk bersenam :) alhamdulillah...

Setelah berat badan berkurangan, 'life-style' dah berubah dari segi pemakanan dan sebagainya, tiba-tiba saya dinasihatkan untuk berehat sekita... :( sangat sadis rasanya... saya masih mahu teruskan untuk 1jangkamasa lagi iaitu sekurang-kurangnya sehingga penghujung tahun ini... tapi DIA lebih berkuasa menentukan... 

Biarlah gambar berbicara tenang... doakan saya semoga segalanya dipermudahkan... encik abang terkejut menerima berita ini sampai terus demam T_T 

Kami sama-sama tidak menduga...dek kerna hormon cik puan isteri yang gelong... BFF pun datang acuh tidak acuh sahaja... ini yang dikatakan rezeki... segalanya 'unpredictable'. Orang cakap ini antara 'benefits' rajin 'workout'... ha sapa-sapa yang sedang TTC sila rajinkan diri untuk bersenam ya... sekurangnya 3kali seminggu selama 30minit untuk 1sesi... semoga membuahkan hasil... semua dengan izin dan kuasaNYA jua...kita hanya mampu berikhtiar...

2 sweet persons:

nanonano said...

hehehe agak dahh,
alhmdulillah, tahniah beb, rezeki sapa tahu kan??
xpe sok2 branak dlm pantang, lg senang kurus haaa..

faizah said...

@nanonano

Wehh mu baca lagi blog aku hehe :D aku ingat xde org dah berminat blog aku dgn yakin tempek kat sini...aku tak tak g cek doktor lg...ni upt aku buat sendiri kat rumah...takde keyakinan kisahnya...apa2 pun doakan aku :)

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D