3.6.14

Healing crisis/krisis penyembuhan & cara menghadapinya...

Bismillah wal hamdulillah...

Ramai yg gelabah bila ambil supplements tiba2 badan hadapi situasi2 pelik macam pening2, sakit kepala terlampau, demam, keluar ruam2 panas etc. Tahukah anda apakah itu krisis penyembuhan dan bagaimana cara anda untuk atasinya?

 

Krisis penyembuhan: When It's Good to Feel Bad

Krisis penyembuhan merupakan kesan sementara yg dihadapi oleh seseorang apabila badan seseorang itu dalam proses untuk sembuh dari sesuatu penyakit. Kesan yang dihadapi itu berpunca daripada proses nyah toksin daripada badan, apabila badan mula mengesan 'luka' dan 'kecedaraan' lama pada sistem tubuh badan dan beberapa ketidakseimbangan di dalam sistem badan. Tubuh badan manusia ALLAH SWT jadikan sgt kompleks dan terlalu istimewa kalau nk dibandingkan dgn sistem komputer. Tubuh badan ciptaan Yang Maha Esa ini mampu berkerja untuk menyembuhkan dirinya sendiri... Apa yg penting kita mestilah mengambil makanan berkhasiat, zat2 dan nutriens2 penting utk badan berkerja menyembuhkan dirinya sendiri. 

Krisis penyembuhan merupakan 1perkara yg sgt penting dalam proses penyembuhan badan manusia daripada sesuatu penyakit/masalah secara alami dan natural. Walaupun kadang2 krisis penyembuhan menyebabkan manusia merasa tidak selesa dan merasakan penyakitnya semakin serius sebenarnya merupakan petanda positif. Ia menunjukkan badan sedang berkerja untuk menyembuhkan dirinya sendiri.

Simptom-simptom krisis penyembuhan

Mestilah diingatkan sekiranya anda sedang mengambil supplements anda mungkin berhadapan dgn krisis penyembuhan dan ia bersifat sementara sahaja.


Apa yang menyebabkan berlakunya krisis penyembuhan?

Krisis penyembuhan melibatkan beberapa fasa terutamanya bagi mereka yg mempunyai masalah toksin yg terlalu banyak di dalam badan yg sudah bertahun-tahun lamanya berada di dalam badan. Secara umunya, semakin banyak toksin dalam badan kesan krisis penyembuhan yg dihadapi mungkin lebih lama dan agak teruk. Apabila krisis penyembuhan dirasai badan sedang berkerjasama dgn supplements serta zat2 yg diperolehi untuk menyahtoksin toksin-toksin di dalam badan. Tetapi haruslah diingatkan keadaan ini bersifat sementara sehinggalah badan selesai melakukan tugasnya. 

Krisis penyembuhan ini melibatkan beberapa fasa pembersihan/detoks contohnya perubahan pada diet seharian (peningkatan makanan probiotik etc) suppelements, herbs, treatments (ozone treatments, acupuncture,homeopathy etc) Krisis penyembuhan berlaku apabila sel-sel badan/organ mula melepaskan toksin berlebihan untuk membersihkan daripada sistem badan (kulit, hati, pundi kencing, paru-paru, buah pinggang)

Krisis penyembuhan juga menyebabkan yis, viruses, baketeria, kuman dan sel kanser mengalami fasa dimatikan. Sel-sel yang mati perlu dikeluarkan segera daripada badan & badan mula bertindak-balas untuk mengeluarkan bahan-bahan daripada virus, baketeria dan kuman ini.

Bagaimana cara menghadapi krisis penyembuhan secara efisen?

 1) Melakukan persediaan fizikal 
  • Lymphatic system - Sistem limpha mengangkut sisa kumuhan daripada sel-sel badan. Senaman dan pergerakkan membantu sistem limpha melakukan kerjanya dengan baik. Minum air secukupnya dan amalkan hidup aktif bagi membantu sistem limpha anda untuk berkerja
  • Urinary system - kutip dan keluarkan sisa toksin dan kumuhan daripada badan. Air adalah sumber utama yg membantu sistem urinari melakukan tugasnya dgn baik. Jika anda tidak minum air yg banyak, sistem urinari tidak dpt membuang sisa toksin, racun dan bahan buangan daripada badan.
2) Minum air secukupnya

Mengambil air yg maksimum dan secukupnya membantu badan berada dlm keadaan hydrated bagi mengelakkan badan daripada berhadapan dgn krisis penyembuhan yg lebih teruk
3) Periksa diet seharian

Bagi menyediakan tubuh badan berhadapan dgn krisis penyembuhan adalah dengan memeriksa diet harian. Ambil makanan tinggi protein, kurangkan gula dan manisan dan makanan yg diproses. Ambil banyak makanan segar seperti sayuran hijau, buah-buahan, proteins dan makanan yg berfiber. 


Untuk produk SHAKLEE bagi penduduk negeri Perlis Indera Kayangan anda boleh menghubungi sy utk COD produk Shaklee ya~  bagi negeri2 lain juga boleh... Pos ke seluruh Malaysia avaiable (POSLAJU) Insya ALLAH.. 

Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
 
ID Shaklee: 962622 (atas nama mohd asyraf bin suhaimi)
Email: nurfaizah.ramli84@gmail.com
Phone: 019-5588082
YM: syauqatul_wardah_nur_faizah  

Notes:Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook
 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D