20.4.14

Apa yang penting sangat dengan kolagen??

Bismillah wal hamdulillah...

Mesti ramai yg tertanya2 apa yg penting sgt dgn kolagen?dalam badan kita mmg dah ada kolagen. Adik saya seorang doctor pernah bercerita mengenai seorang bayi yg dilahirkan di Hospital Tuanku Fauziah dimana dia dilahirkan TANPA kolagen! terkejut kan?sy 1st time dengar kes pelik macam tuh... lantas sy pun bertanya TANPA kolagen jadi baby tuh mcm mana kondisi dia?

Tua sebelum waktunya??

Adik saya cerita serba ringkas, baby tuh lahir patah tulang rusuk daripada proses kelahiran kerana ketiadaan kolagen jadi tulang2 dia adalah rapuh n sgt fragile... bukan la salah doctor yg sambut tuh mmg mcm tuh kondisi baby tuh... macam boleh dipatah2kan xtau nk handle macam mana kan...lepas tuh mata putih baby tuh jadi warna biru, byk fungsi organ2 tidak berfungsi sepertinya... seminggu kemudian bayi itu meninggal dunia... Maha Kuasa ALLAH SWT yang menjadikan sesuatu... DIA mahu kita berfikir dgn kuasa DIA sbg pencipta...siapalah kita untuk menidakkan...


Keperluan kolagen pada tubuh manusia
Oleh sebab itulah kolagen sgt penting dalam tubuh setiap manusia...Kolagen adalah salah satu protein yang menyusun tubuh manusia. Keberadaannya adalah kurang lebih mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Dia adalah struktur organik pembangun tulang, gigi, sendi, otot, dan kulit. Serat kolagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan. Kata kolagen sendiri berasal dari bahasa Yunani yang artinya (bersifat lekat atau menghasilkan pelekat).

Jika anda mengambil kolagen untuk membaiki kecederaan tulang, anda seharusnya mengambil kolagen beserta glukosamin. Jika anda berminat untuk penjagaan muka ambilah kolagen yang tidak bercampur glukosamin. Pengambilan kolagen 5-6gm sehari adalah cukup untuk kecantikan atau pemulihan kecederaan tulang. Pengambilan kolagen yang tidak teratur menyebabkan hasilnya tidak kelihatan.Collagen mudah larut dalam air dan menyerap cepat dalam badan.

Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Lebih dari 71% protein dalamsel-sel kulit terdiri dari kolagen, di mana berkait rapat dengan pertumbuhan,pemulihan dan nutrisi kulit. Sebagai tambahan, kolagen mempertingkatkanpenghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkandan membuat kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkankedutan dan mencegah proses penuaan.

Semakin meningkat usia kolagen semakin berkurangan

Perbezaan kolagen SHAKLEE berbanding produk lain

- Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

- Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

- Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja. (1box mengandungi 15 uncang) 

Credit:MummySihatVitamins

Untuk produk SHAKLEE bagi penduduk negeri Perlis Indera Kayangan anda boleh menghubungi sy utk COD produk Shaklee ya~  bagi negeri2 lain juga boleh... Pos ke seluruh Malaysia avaiable (POSLAJU) Insya ALLAH..  
 
Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
 
ID Shaklee: 962622 (atas nama mohd asyraf bin suhaimi)
Email: nurfaizah.ramli84@gmail.com
Phone: 019-5588082
YM: syauqatul_wardah_nur_faizah  

Notes:Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook
 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D