27.11.13

Untuk si manja anda...

Bismillah wal hamdulillah...

Ada beberapa orang PM sy mengenai makanan tambahan kepada anak-anak. Shaklee mmg ada menyediakan beberapa produk utk kanak-kanak... tetapi sy sarankan agar ibu bapa mestilah mengutamakan susu ibu terlebih dahulu. Pasti akan proses penyusuan berjalan lancar sebelum diberi makanan tambahan sebab dalam susu ibu sudah pun lengkap nutriens utk tumbesaran anak-anak. If si anak fully-breastfeed lebih mudah, ibu sahaja perlu amik supplements jadi disalurkan kepada anak dlm bentuk susu... :) Jadi umur kanak-kanak yg sgt sesuai amik supplements ni sy sarankan adalah 1-2tahun ke atas kecuali untuk beberapa kes terkecuali... 

Mealshake



1- Mealshake menyediakan nutriens yang lengkap

Memberi 24jenis vitamin dan minerals. Kekurangan minerals akan memberi kesan kepad proses penyerapan vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi lecithin soya yang berkerjasama dengan vitamin larut lemak

2- Mealshake menyediakan bekalan nutriens utama kepada sel-sel

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin dan lain-lain. Turut meningkatkan sistem imun kanak-kanak.

3- Mealshake untuk fungsi tumbesaran

Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses tumbesaran kanak-kanak.

4- Mealshake untuk anti-oksidan

Mengandungi vitamin A, C, E, zinc, selenium yang merupakan komponen anti-oksida. Kanak-kanak jua terdedah kepada radikal bebas yang boleh melemahkan sel badan.

5- Mealshake dapat mencantikkan kulit

Mengandungi vitamin b-complex, zat besi dan copper untuk membantu sel-sel darah merah yang sihat sekaligus mencantikkan kulit anak anda. 

6- Fungsi detoksifikasi - mudah hadam

Kaya dengan serat larut yang membantu (peristalsis kolon dan perut atau usus pergerakan) untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada perut. Mealshake dapat mengatasi masalah sembelit pada kanak-kanak.

7- Rasa yang lazat untuk kanak-kanak dan dewasa

Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi, penambahan nutriens untuk badan. Tidak mengandungi pewarna tiruan, penambah perisa dan gula tiruan.

Kenapa mealshake amat baik dan sesuai untuk kanak-kanak?

1- Kanak-kanak tiada/kurang selera makan atau memilih makanan

Ini adalah masalah yang kerap berlaku pada kebanyakkan kanak-kanak dari usia 2tahun hingga 6tahun. Kanak-kanak menjadi cerewet dan kurang selera makan. Apabila anak-anak kurang makan bermakna anak-anak kurang nutriens dalam diet seharian mereka menyebabkan kanak-kanak hilang fokus, tidak aktif, kerap sakit dan sebagainya.

2- Kanak-kanak yang gemar makanan segera/ringan

Perlu diingatkan mealshake tidak menggantikan makanan seimbang tetapi lebih kepada melengkapkan diet seharian dan dapat mengembalikan selera anak anda kepada diet seimbang yang penting untuk keperluan tubuh mereka.

3- Kanak-kanak selalu demam dan kurang sihat terutamanya yang dijaga di taska/pusat asuhan

Kanak-kanak yang mengalami kekurangan zat dan nutriens harian, kerap demam dan terkena flu akibat persekitaran yang kurang bersih atau bercampur-gaul dengan kanak-kanak yang juga tidak sihat. Mealshake dapat memberikan nutriens sokongan kepada anak-anak anda.

4- Kanak-kanak yang aktif sukan/bermain seharian

Mealshake tidak hanya bertumpu kepada kanak-kanak yang tiada selera makan dan kerap sakit sahaja malah baik juga untuk kanak-kanak yg gemarkan aktiviti lasak seperti sukan. Mereka perlukan bekalan tenaga untuk kekal aktif dan sentiasa berada di dalam keadaan fokus ketika belajar dan bermain.

5- Mealshake menjadi kesukaan kanak-kanak

Mealshake mudah dibancuh dan rasanya vanillanya yg enak seolah-olah sedang menikmati aiskrim vanilla menjadi kegemaran anak-anak. 

Omega Guard





Apa itu omega guard?

Secara umumnya omega guard merupakan sejenis fish oil. Teteapi fish oil yang bagaimana? Omega guard adalah minyak ikan terbaik dunia yang telah menjalani peringkat penyulingan molekul sebanyak 3peringkat yang sangat eksklusif dibawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya

Manfaat omega guard shaklee untuk kanak-kanak

1- Meningkatkan sistem imun kanak-kanak
2- Menjaga kesihatan sistem kardiovaskular kanak-kanak (jantung, arteri, saraf dan salur darah yang sihat)
3- Membantu merawat eczema
4- DHA dan EPA untuk perkembangan minda kanak-kanak
5- Disyorkan untuk kanak-kanak hyperactive dan autisme


Cara beri anak makan omega guard

1- Jika anak belum pandai mengunyah atau anda sendiri kurang yakin boleh potong/pecahkan kapsul dan sudukan terus kepada anak atau campurkan kepada makanan/minumanan anak anda.
2- Bagi anak-anak anda kunyah sendiri pun boleh~! :)

Chewable vitamin C 100mg


1- Memelihara kandungan anti-oksidan semulajadi dalam tubuh
2- Chewable vitamin c menguatkan tulang, gigi dan gusi
3- Meningkatkan sistem imun
4- Rasa oren yang semulajadi sangan selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasa
5- Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa dan pemanis tiruan
6- Tablet yang lebih kecil dan mudah dikunyah

Saya selalu bagi aisya n amira makan chewable vit c tetapi tidak hari-hari. 2-3hari sekali sudah memadai tengok kepada kondisi kesihatan mereka. Sekiranya terdapat simptom-simptom badan dedar, hidung mula menunjukkan tanda2 selesema saya akan bg mereka setiap hari sehingga simptom-simptom demam n flu mula berkurangan. Kanak-kanak kecil tidak sesuai diberikan ubat-ubatan demam, selesema n batuk seeoloknya cuba rawat dengan natural supplements dan natural remedies yg pastinya tiada dadah dan bahan kimia.

Untuk produk SHAKLEE bagi penduduk negeri Perlis Indera Kayangan anda boleh menghubungi sy utk COD produk Shaklee ya~  bagi negeri2 lain juga boleh... Pos ke seluruh Malaysia avaiable (POSLAJU) Insya ALLAH...

Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

ID Shaklee: 962622 (atas nama mohd asyraf bin suhaimi)
Email: nurfaizah.ramli84@gmail.com
Phone: 019-5588082
YM: syauqatul_wardah_nur_faizah

Notes:Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook

 

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D