15.10.12

Santai-santai ahad...

Bismillah wal hamdulillah...

Weekend adalah masa yg sesuai bwk anak2 berjmpa dgn para maktok2, tok wan, tok ayah, tok nyang, tok nek anak2... huhu... sume request bwk aisya n amira jmpa mereka2... yela cucu cicit yg dok dkt pun aisya n amira je lah...jadi mmg weekend sntiasa m'bzkan diri bwk aisya n amira ke sana sini... fuhhh... ummi yg penat habes... anak2 da melepek letih... aisya lg la skrg buat pe'el suka tdo ptg pastu mlm xnak tdo... rekod arituh tdo kul 4pg! saja nk membuli maktok... masa tuh tdo kt umah mak abah... ingat ka aisya da tdo, skali sy bgn kul 3.30pg tgk aisya segar bugar je ngadap video mickey mouse dgn maktok setia tunggu dia layan mickey mouse smpai tersengguk2... bertuah pnya cucu... huhu...

Sejak aisya da masuk 2thn 5bln n amira masuk 5bln masing2 da ada pe'el baru yg bikin kepala ummi makin botak... wakakakaka =)) botak sbb penin nk melayan karenah seorg2 yg adakalanya buat ummi tergelak sndiri tgk gelagat anak2... haih... tuh baru 2org da meriah suasana umah kami nehs da rupa ada 10org budak... ruih-rendah masing2... mcm mana agaknya nti ada 3,4 or 5org anak??? ada beransss??? kih3 :D

Amira skrg da pandai merap! (dah byk word ni sy guna dlm entri2 sblm nehs...harap sume fhm apa maksud merap...hehe) da kenal org since 4bln lg... org xkenal mmg dia xnak... org yg dia xknal if hulur tgn mula la dia paling tgk muka ummi smbil buat muka sdeh...pastu kalu org tuh amik n dukung dia jgk mula la bukak corong radio... nanges xmau2... atau sekadar meleleh air mata takut ummi tinggal~ cpt je rasanya amira da knl org camtuh... sy kot xpasan yg amira da cpt membesar... maktok2 aisya n amira ckp, si tecit amira nehs xbleh berenggang dgn ummi... asik berkepit je dgn ummi da mcm handbag... wakakaka :D sy isau sbnrnya kalu tiba2 sy kena kerja...mg allah swt mempermudahkan urasan sy... amira mmg xleh dipisahkan dgn sy... skrg ni dgn ayah dia pun dia xnak... nk tggal kejap2 pun kkdg terkejaq2... sy soh gak en.abg handle amira, pakaikan baju ke pasneh tlg mandikan n basuh poo poo amira lak... mebi en.abg jarang sgt uruskan amira sbb tuh dia xnak dkt ayah dia... jenuhla ummi cenggini amira...

Arituh sy g kedai dgn en.abg n amira... cik kak aisya kt maktok dia...biasalah kalu da start sonok men dgn maksu n maktok mmg xnak blk... jenuh pujuk2 last skali terpaksa ditinggalkan... kejap lg maktok antar blk... sy tinggalkan amira dgn ayah dia sbb ujan kalu nk turun 3beranak pun kan...just sy je turun g bli brg... tgh syok shopping tiba2 en.abg call...terdgr amira melalak2 dgn kuatnyer... sy da gabrak ayam dgr sora amira yg kuat smpai serak2 dah tuh terus xsmpt bayar n campak je brg2 yg dah diambil tuh kt atas rak2 blk...hehe :D mmg terkezut dgn amira menjerit2 tuh... bila masuk kete je tgk amira da tersedu-sedan menahan tangis... smbil menolak2 badan en.abg... agaknya pasan kot sy xde... aduhai amira... jenuh lagu nehs ummi nk tgglkan kamu dgn ayah kejap je... nmpak je ummi terus haa pelok2 xnak lps... teresak2 mcm kena pukul... trus je bf dia sbb nk pujuk smpai tertdo nanges... konon2 kena tggal agaknya....tp insya allah dgn mak sy ok kot...harap2... sbb jumaat ni nk tggal amira kt mak sbb nk g kelas baking... harap2 okla... ameen~!

 

4 sweet persons:

♥ ROS ♥ said...

Harap anak ros dpt membesar dgn sehat... Lmbt nak suh humaira besar tp kang cpt besar mulalah nak bau baby.. Kahkah... Auni plak xmau dgn ros, nak kepit dgn tokwan n tokku die jer.. Yang si humaira ni plak, menyusu stiap sejam.. Moga kita tabah melayani anak2 :)

Qider said...

samala dengan farhan..ummi dia tak payah masak,tak payah berak,tak payah mandi,makan,minum air,mandikan abang2..kena duduk ngadap dia @ dukung dia @ kejar dia sahaja..

yg abang2 pulak,pantang tgk adik mengempeng aje,mula2 masing2 nak duduk atas riba,suruh dukung,tunjuk perasaan...

penangan pegi opis 2 hari je minggu lepas..haha..

tapikan adeq,bestkan bila anak2 nakkan kita jugak?feeling tu mmg priceless,kan?kan?

Faizah^Ramli said...

@♥ ROS ♥

Anak2 tgh membesar mmg mcm2 ragam n pe'el depa berubah2 n kkdg menguji kebijaksanaan kita sbg seorg ibu... apa2 pun semua mengajar kita erti sabar dan rasa kebergantungan kpd allah swt :) mg kita jd hmba yg sntiasa bersyukur n berterima ksh atas anugerah terindah ini

Faizah^Ramli said...

@Qider

Yup btoi priceless...rasa nk jg anak2 smpai bila2...tp xtaula kans smpai bila allah swt nk pnjgkan umor ini n pinjamkan anak2 ini utk kita... buat kami slalu berfikir...kami xpnh sayang org sejauh ini yakni rasa sayang kpd anak2... ada terfikir dak fie?xpernah rasa sejauh n sedalam ini rasa kasih syg kpd anak2... yg bleh buat kita sanggup je buat apa shj n berkorban apa shj utk anak2... :)

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D