4.2.12

Tak benci tapi kurang gemar~

Bismillah wal hamdulillah...

Hari ni ada 2kenduri terdekat... sbnrnya sgt xlarat rasanya nk meredah panas dgn perot yg semakin memberat, dgn aisya yg semakin melasak tp sbb jiran tetangga ku gagahi jgk... panas sgt kt perlis skrg... smpai rasa nk pitam... aisya mmg suka tmpt org ramai! itu kelebihan aisya... dia leh bertahan la kt panas2 terik dgn org sesak2... xnanges smbil ligat tgk sana-sini... ummi je cam puteri lilin rasa rimas keadaan n suasana cenggitu... n ummi rasa isau tgk muka aisya da merah2, baju da basah dek peluh tp releks je mcm xdak apa2 berlaku... huhu...

Tadi, masa p umah kenduri jiran dkt taman nehs, mmg org tgh ramai... pastu sy ternmpak kelibat seseorg2... alamak! org itu... sy pura2 xnmpak... erk! jahat lak kan... ada sbbnya... org itu for sure lelaki n sy cpt2 maklumkan kpd en.abg supaya cpt2 mkn... huhu... aisya lak wat perangai asik nk minom air sirap je... smpai nk mkn pun xsenang... org yg dimaksudkan tuh kelihatan sng m'ushar ke arah kami... sy buat2 xnmpak lg... lauk kenduri sedap sbb ada ikan bakar, ulam2 n sambal belacan enak! tp siyes daku mcm xmenikmatinya langsung! lantas selesai je mamam sy ajak en.abg blk... org tuh pun tgk kami bgn nk jmpa tuan umah dia pun kelam kabut jgk melangkah ke arah kami... sy 'kona' baek punya cari wife tuan umah... buat2 xpasan akn beliau... en.abg sah2 xberapa cam org itu so dia men redah je smbil dukung aisya... kalu sy xcam tuh tipula kot... hehe... 

Rasa bersalah jgk buat cenggitu... ada sebabnya... he is my ex-colleagues... the way he treat me masa keja sama2 dulu tuh yg sy plg xsuka... apa yg plg sy xleh lupa adalah dia desak sy bgtau sama ada sy ni sudah ada teman istimewa ke blom... masa tuh sy br ja keja... masih single... bleh ka nk layan soalan yg mcm tuh tiap2 hari?? pnh rasa fade up sy buat2 xdgr je... n ada seorg kakak ni dgr akn desakkan dia... sib bek kakak tuh back up ckp... "Hal personal mana leh tnya mcm tuh..." fuhhh... lega sgt kakak tuh ckp gitu... mmg menyibuk! ok fine...ingat nk sound direk  je... dahla dia da kawen kan... apahal pulak sibuk nk tau status org... mmg agak menyampah... tp takkan la nk tunjuk... tp tuh pun xputus asa still risik2 dgn org len sama ada sy dah berteman ke blom... masa tuh sy da slmt bertunang pas aidilfitri tahun 2008... mmg secara girangnya sy pun bgtaulah dgn harapan dia stop bertnya soklan2 yg dah lemau... dahla ari2 bgtau kt org kantin utk bayar duit mkn sy... masa tuh sy xtau sapa bayarkan... ingat bos besar byr... xtaula smpai bape bln sy sogok org kantin utk bgtau sapa yg bayarkan... bila dah tau tuh trus sy stop kejap mkn kt kantin... bwk bekal... pakcik tuh xpts asa lak... pg2 siap belikan sy nasi lemak n kueh mueh... katanya takut sy jemu/muak dgn makanan kt kantin... mebi sbb sy jarang da p kantin kot... aduhai... mmg rimas tahap xleh nk cp da... dahla laki org... kalu bini dia tau la agaknya apa bini dia fikir... bila sy cerita kt mak sy, mak sy xbg makan makanan yg dia bawak2 tuh... haha! almaklumla sy baru je bertunang... bahaya mak ckp! sy xdpt tangkap apa yg mak fikir... dgr la ckp mak... agak tgh hari sket sy kasi nasi lemak tuh kt budak2... hehe :) kalu xdak org amik terpaksalah sy buang cenggitu je... 

Mmg bosan kan ada org spesis ni kt tmpt keja?? bila da kahwin len pulak lagaknya... asik tnya sy dah pregnant blom... aduhhh... mmg rasa meluat tahap nk muntah... sbb tuh sy nk elak dari terserempak dgn pakcik tuh... bkn membenci tapi kurang gemar dgn karekter dia... huhu... orgnya baek tp the way he treat me tuh... bluwekkkkk :D

  

4 sweet persons:

Tihara said...

salam kenal,

akk baca ni pun jd meyampah kat org tu..take care ey..org ni mcm2 kan

MammaSun said...

erkk....psiko nyer kalo kena kerja ngan orang camni...hari2 hadap...ohh mujur hang dah tak keja ngan dia, kalau tak, tatau lah....

F a i z a h ' s said...

@Tihara

Heheheh..sy ni lg la...xleh tgk muka dia langsung...huuuuu...ksian org itu ^_^ v

F a i z a h ' s said...

@MammaSun

Aah...rasa nk muntah pun ada kkdg...bluwekkkk ^_^

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D