8.9.11

Frust dgn sebuah blogshop tudung...

Bismillah wal hamdulillah... 

Sy da pnh order 1helai tudung dr blogshop nehs... alhamdulillah kualiti elok n cantek... sy mmg suka la pattern tudung custom made dia...labuh pun cukup elok n jahitan pun kemas... oh! mmg kita leh pilih jenis tudung, pattern, saiz kira leh ikut citarasa la... so baru2 ni sy order 2helai lg tudung...dgn jenis kain yg gred A katanya tp kaler dia limited la... xsemua kaler ada so sy pun xcerewet nk pilh kaler... ikut available dia... sy pilih kaler maroon n pink pastel...last week sy order tudung ni... pehtu tup2 td around 7.28pm dia msg ckp kaler pink paster da sold out... xde stock kot n mintak sy pilih kaler len... memula sy ckp nk hitam, pastu pas diskas dgn en.abg xsmpai 15minit pun sbb time maghrib kan.. mana bz nk solat, dgn aisya lg... mana nk masak lg... sy bgtau pulak nk kaler krim la... kira2 cpt tukar la bg puas ati... xdakla tunggu berjam2... tgk2 dia da reply ckp da potong da kain n tgh otw nk g jait tepi... rasanya xsmpai 30minit pun... siyes! siap tgk jam lg... n sy buat kptsn nk tukar kaler tuh dlm 10-15minit je pun... dahla time maghrib... dia pulak xbgtau da tgh nk ptong kain ka apa masa tnya awal2 tuh.... hangin la kita nehs.. xmenyempat! 

Dahla harga xleh kurang seposen pun... xpela pasai harga asalkan memuaskan hati kita kan... tp susah sgt nk deal2... kaler pun limited... tp kira ok sy xkesah sgt nk memilih bagai pasai kaler kain... bila sy tnya apsal xbgtau awal2 kain pink pastel yg sy mintak tuh xavailable? dia ckp xsmpt sbb byk customer... alasan xleh pakai... kalu agak2 xsmpat bgtaula... xdak haku nk order... ni nk kejar customer men rembat je mana2 ada... mmg angin satu badan td... bayar dahla mahal... pastu xleh dpt apa yg kita nak... kalu explain awal2 n diskas pasai kain n kaler len its ok je... tp bgtau last minit lak n TIME MAGHRIB tgh kita kalut n xleh nk buat keputusan tang2 tuh jgk... boleh mcm tuh? pelik btol la... mmg rasa frust sgt2... sy da tersound td...agak2 tudung yg sy dpt tuh xtaula mcm mana... ishh...

  

2 sweet persons:

nik rosmawati said...

susah kan deal dengan org mcm tu.septtnya dia kena la jaga hati client.last minute bgtau mmg menyusahkan la.

F a i z a h ' s said...

@nik rosmawati

Haah last minit sgt... xmenyempat 15minit tgk2 cakap da potong kain n da otw nk g jahit tepi... ish2... dahla time maghrib...kira cpt jgk tuh sy reply msg dia... kalu ikutkan hati nk je cancel sume order n mintak refund blk... tp xdela nk buat cam tuh... ksian kan...

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D