21.8.11

Belanjawan dan Syawal...

Bismillah wal hamdulillah...

Timing btol2 xkena thn nehs... Roadtax n kena saman pada masa yg sama... Roadtax expired 31Ogos2011 bermakna pada hari raya... sy da awal2 g renew kt AmBank arituh alang2 da dpt duit kutu... duit kutu tuh pun bertujuan utk payment roadtax bernilai RM1400... T___T terketar2 tgn okeh nk buat payment arituh... pastu arituh kena sama speedtrap... tp surat lom smpai kt umah... duit da siap2 reserve in case kena bayar... RM150... pastu ari jumaat lepas kena saman parking MBAS... RM20... duit oh duit! so this month sy kurang beli apa2... mak call tnya baju aisya da bli ke blom? sy ckp nk jahit sndiri sbb kain da ada... sbnrnya kurang bajet... byk menda xdisangka2 kena spend... tayar yg botak keempat2 tuh lom lg diganti... sume salah P****N... hangin btol! p servis mcm xdak tujuan pun... kereta lg trok jadinya... bkn makin elok... 1tayar da RM200 kot plg kurang... kalu keempat2?? herm...  :( so sekadarnya shj beraya thn nehs... pakai je baju mana ada... sy tgh mencari celah utk jahit baju aisya...  mlm td kak wa ada bgtau dia ada bli 1psg baju kurung utk aisya kt Jakel... fuh... murah rezeki aisya ye... tudung pun toknek aisya da belikan 2psg... ummi n ayah je tak da lg...

Ni kira duit dlm simpanan da paras2 hidung.. nk bernapas pun sesak da... tunggu sok lusa masuk advance raya half gaji... kalu nk tunggu hari gaji 31ogos nti la jawabnya tp duit da kopak... wuwuwuwu... xdak rezeki la ramadhan nehs... xpala... redha adanya... dpt advance gaji menda pertama kena fikir adalah duit kereta... RM500... kena reserve siap2 la... tinggal bape je lg utk belanja... harap duit pemberian en.abg je... duit sndiri cukup2 mkn... mebi pas raya kena belajar utk buat bajet... mkn kena kurang la faizah baru leh saving sket... bwk bekal... hehe :) gud2 dismping leh skit nk kurangkan berat... ada hikmahnya... kuih n kek raya pun berkira2 ni nk buat ke tak... sbb nk beli brg bkn murah jgk skrg... kuih raya ada tempah arituh 2jenis je... persiapan kt umah ni pun xdak buat apa... langsir masih yg sama cuma mebi kena buat kemas2 sket... serabut je... haih... rumah tumpang la katakan... perabot pun masih xdak lg... ni nak start sem baru pulak kt UUM... duit diperlukan dlm RM1k... ngaa... sila muhasabah diri wahai faizah~! so dlm kepala ni da byk cancel menda2 yg plan nk bli... xpala... ada rezeki len kali je faizah... sabar2... T___T

  

7 sweet persons:

MammaSun said...

Mujur keta kami tak dak masalah besaq sejak 4thn pakai walaupun dok ulang alik kl-kertih. Tapi tayar dah penah tukar la skali. Mahai kan tayar keta. Padahal bukan cantik pun. Hitam legam sama ja dgn mana2 brand pun. Teringat plak kenangan faizah dgn kilang tayar kat loq staq tu. Huhuhu

F a i z a h ' s said...

@MammaSun

Bkn masalah pada keta tuh suna tp pada servis P****N tersebut... sbbnya depa xbuat balancing n rotate tayar tuh sepatutnya... tuh yg tayar tuh jadi botak sebelah... bahaya pulak... ni technician depa sndirik yg habaq... technician tuh member asyraf... tp dia jadi technician EON... dia dok serbis keta2 encik P itu...huhuhu...makanya dia tau...geram~

F a i z a h ' s said...

@MammaSun

Hahaha...kami pun teringat praktikal kt situ...kalu kami keja situ dah tentu dpt gak diskaun tayar kot... hhee :P

Hanani said...

sabar ye faizah..insyallah, mana tau dapat durian runtuh tetiba..alhamdulillah

wardah @ fie shah said...

samalah kita, fie pun buat bajet terus bila dapat gaji ni.macam² nak guna time raya kan.

F a i z a h ' s said...

@Hanani

Doakanlah utk sy ye nani... dugaan hidup...huhu

F a i z a h ' s said...

@wardah @ fie shah

Tuhla...nk saving sket2 pun kkdg da transfer masuk akaun len...last2 kena guna blk...betapa sesaknya rasa skrg... mebi kena ada bb baru kot...hehe :P kan setiap anak yg dilahirkan tuh bersama rezeki...hihi :">

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D