6.6.11

Tentang suami isteri...

Bismillah wal hamdulillah...   

Mlm td tgk rancangan "Jangan tidur lagi" ada 3panel artis... Ann Ngasri, Nana, n Tasya (isteri arwah achik spin) jrg gak tgk rancangan nehs kkdg sbb mcm xdak motif... tp kali ni ntah rasa nk tgk... n mcm Ann n Nana tuh sebaya sy je... n depa ni adalah ibu tunggal... tuh yg mcm menarek nk dgr jgk topik yg dibincangkan... en.somi da geleng2 kepala... topik2 cam tuh suka sgt dia nk tgk...haha! cam geram sbrnya... sbb ada kisah siang kemarin yg membuatkan hati guwe membuak2 sehari suntuk! grrr...

Ok2 satu per satu... apa kena mengena dgn kisah siang kemarin? Gini... sy MC smlm sbb pagi tuh mmg badan panas n sakit kepala.. g klinik n doc bg MC... dpt ubat demam n batuk... doc ckp sy allergik sbb tuh batuk susah baek...dgn mkn buah pelam harum manis dgn byknya... tgh hari tuh da baek da so trus langsung ke majlis fotografer wedding kami n family photoshoot kami... Syud d'renjis... kalut dia tnya pasai si aisya... xbwk aisya masa tuh sbb dia baru bgn tdoq... xsmpt siapkan aisya... dia bgtau ada yg request nk amik pic aisya nk jadikan wallpaper sume...heheh :P isau gak nehs... siap request masuk contest kt majalah pa&ma... ummi dia ok je tp ayah dia xbg...haha...alamak out off topic lg...pastu tgh2 dok amik makanan en.somi da buat2 muka... pasaipa pulak... en.somi bisik 

en.somi: "mcm kenai ja org baju oren dgn sun glasses tuh.." 

Sy pun sibuk cari2 org yg dimaksudkan en.somi...

faizah: "sapa? xkenai pun..."

en.somi: "ala... pak lang... org yg kita jmpa kt kedai ameer corner..."

faizah: "hoh!!!" (terbelalak mata guwe)

apa yg wat sy terkejut mak enon adalah kerna dia dgn perempuan len lg... sy ada cerita kt 1entri tp xingat tajuk apa... lelaki yg sama tuh la... kalu sapa2 antara kawan2 yg pnh terbaca entri tuh.. sy cam geram rasa meluat banget... dia lak bajet bagus dgn sunglasses bagai... mcm terhendap2 je... tiba2 dia nmpak en.somi... of kosh la kantoi utk kedua kalinya... trus lambai2 panggil en.somi... daku malas dah nk amik port...wat bodo je.. en.somi siap gi bersalaman dgn sang lelaki itu... merangkap bapak saudara la jgk... pakcik tuh adalah suami kepada sepupu MIL... dgn xmalunya... geram sgt rasa... 

faizah: "perempuan mana lak tuh yg dia bawak? buat perangai sungguh pakcik nehs"

en.somi: "pompuan yg sama rasanya... sbb bwk keta honda civic yg sama yg kta jmpa kt kedai arituh"

faizah: "yaka? arituh kan free hair?kali ni bertudung la pulak"

en.somi: "biasala kenduri... kan org pakai tudung kalu kenduri..."

ceh! jeling tajam... geram rasa... cam nk amik gmbo kasi kt bini dia... anak da besaq pnjg... buat perangai sungguh... panas sgt ati! siap en.somi ckp xpyh masuk campor... hamboihhhhh... lelaki! kesian kt maklang... :( sy tumpang sedih... mcm2 persoalan bermain dibenak... adakah depa da kawen? atau mcm mana? haih... awatla jadi gini? kalu da kenan sgt dgn pmpuan tuh kawen je la... apsal bwk ke hulu ke hilir...dahla buat keja dlm perlis... ingat perlis ni besaq sgt ka? da 2kali lak tuh kantoi dgn kami... ikutkan hati yg da membara neh nk je pecahkan tembelang dia... tp berbaek sangka ja T___T Mg allah swt memberikan dia hidayah n cpt2 sedar n berubah... ameen...

Tuh kisahnya buatkan sy teruja nk tgk racangan "Jangan tidur lagi" TV3... mcm Ann tuh kan dia dah divorce n tinggal la 3org anak.. tabahnya dia nk besarkan ketiga2 org anak tuh... terharu bila dia ckp "kena kerja keras la sbb nk besarkan anak2" :( kena ingat gak walaupun mak n ayah tuh da xdak apa2 hubungan tp tanggungjwab kepada anak2 tetap sama cam masa jadi suami isteri sbb anak2 tuh adalah anak2 bersama... xterputus hubungan itu walauapa yg terjadik...  mcm Tasya lak sdeh jgk tgk dia dgn anak2... pemergian suami tersayang mmg xdisangka2... dpt bygkan kerinduan dia pada suami tercinta yg da pergi buat selamanya... kita ni hnya mampu merangcang selebihnya allah swt yg tentukan... kita xtau apa yg bakal terjadi kelak... sy ada ikut 1blog seorg ibu tunggal yakni Kak Aida... sy xmau komen lbh2 sbb sy bukan org yg selayaknya utk memberi tafsiran... sbb sy org luar n xtau pun cerita disebalek sumenya ttg life kak aida... harapnya kak aida dpt meneruskan kehidupan dgn lbh baek n smg segalanya dipermudahkan allah swt bersama 3org cahaya mata... sume kisah2 ini buat sy byk gak la berfikir... kkdg en.somi marah bila sy byk fikir pasai neh... dia ckp jgn suka fikir negatif n berdoa je utk hubungan ni berkekalan selamanya... tp ntah! mebi jiwa seorg wanita kot... takut sgt2 bila fikir bab berpisah dgn sang suami yg dicintai... usia perkahwinan yg baru je masuk 2thn bknla sesuatu yg blh menjanjikan pendek atau panjangnya hbgn yg bakal dilalui kelak.. segalanya mungkin! Pasangan kita tuh hanyalah pinjaman dari allah swt utk kita sahaja.. n sy percaya 1hari mmg perpisahan itu bakal terjadi... tp bagaimana ia terjadi itu sapa2 pun xtau kecuali allah swt... 

Takleh fikir jgk kkdg... takot, isau sume berbaur2... sapa yg xsayang suami kn? tp kalu suami tiba2 hilang rasa cinta pada kita mcm mana? hati2 kita ni allah swt yg pegang.. DIA berkuasa membolak balikkan hati2 kita ini... hari ni sayang esok? belum tentu... :( ya allah, kekalkan n rahmati hubungan saya bersama suami selamanya di dunia n akhirat... ameen



2 sweet persons:

Abah Yie&Ummi Na said...

samalah...smlm saya pn sempat tgk Jangan Tidur Lagi...selama ni x tengok sgt pun cerita tu. Tapi sbb topik mlm td sgt menarik, tu yg saya tgk

f a i z a h 's said...

@Abah Yie

Itula pasai...tp sy tgk kejap je ngantok sgt... :)

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D