27.5.09

3 lagi...

Bismillah wal hamdulillah...

3 lagi...esok...lusa...tulat~! ^_^ maka.... bersabarlah dalam debaran...

Tadi pagi2 mai sibuk setup pc n notebook utk budak2 jalani ujian saringan permata pintar UKM.... Maka ada seorg guru ni bertnya pada sy...

Insan A: "Faizah... mlm2 tdoq lena dak?"

Erm...berfikir sejenak...

Faizah: " Tdoq lena ja..." (dlm hati 2mlm da tidur2 ayam...kejap2 mesti terbgn...n wondering yang diri ini sbnrnya terlebey tdoq ahaha...ataupun badan terlalu penat sbb menguruskan byk hal...)

Pastu ada seorg lg menyampuk

Insan B: "Masa zaman saya dulu... 2-3hari sblm hari bahagia... mesti lena xnyenyak... sbb dok pkiaq nk wat apa la dgn dia nti..." (erm...xpikiaq apa2 pn...cuma pkiaq apa yg xsetel lg...haih...tensi kkdg)

Maka...

Berderailah ketawa insan2 disekelilingku... sib baek masa tuh sy sibuk dgn pelbagai hal jadi cover2 la muka ku yg semakin naek hangat dalam kedinginan air-cond itu... apa da... di saat2 gini mesti menerima kelakuan2 sedemikian... haih... pas kawen nti mebi lagi tenang sikit kot...adeh xsanggup rasa kkdg...sbb malu wooooooooooo...

Habes satu ceta... td smpt mengusha paper metro arini... cover dpn masih ceta hangat ustaz akhil hayy, waheeda n isteri beliau... haih... xabes2 lg ek... buka muka surat dlm... kisah nash n isteri beliau jgk yg katanya da nk cerai... uiks... sume cite keretakkan rumahtangga ja skrg....gerun mula menyelinap masuk


(sapa lagi cun??? ehe... yg penting kejujuran, kesetiaan n menghargai itu penting dlm perhubungan...apa guna cantik sbb ia tidak akn kekal...)

Ya ALLAH... HambaMU ini sgtlah lemah lagi hina... jgnlau KAU uji dan hadapkan aku dgn sesuatu yg xmampu utk aku tanggung n hadapi...ameen ya rabb...

Tadah tgn trus berdoa...mg sgalanya kan baek2 sahaja... jgn bersangka buruk n byk berfikir yg negatif ya faizah... sgalanya hadapi dgn tabah, sabar n redha... jgn terburu2 n byklah mendekatkan diri dgn pencipta kita...pasai ceta rumahtangga mereka2 di atas itu sila abaikan ye... kerna xmasuk dlm soklan exam pn... mereka n allah shj yg lebih mengetahui kisah sebenar...kita xtau pn so xpyh susah2 pkiaq wat andaian ye... penat otak je... di lampirkan di sini kerna ingin menyatakan kebimbinganku dgn dunia n zaman masa kini... lagipun usahlah kita busybodykan diri dgn depa... depa pnya life... n we create our own stories oke... stories yg positif insya allah (bak kata MRS LI ^_~)


4 sweet persons:

Mrs Li - Faeeza Yusoff said...

oohhh, sy dlu lena je tdo.n mlm sblm nk nikah esk pg 2 plg lena sbb penat gle wat last preparation~ haha.yup2, btl 2 kak.kne +ve tau.insyaALLAH, akak n bkl hubby bahagia nnt ;D

f a i z a h 's said...

ahaha...akak dok dkt umah jerk..so mebi xrasa penat mcm faeeza kot kn? ^_~ makanya masih smpt fikir2 lg b4 tdo mlm tuh apa menda xsetel lg..ehe

nurhasuna khalid said...

haha..kami aritu pun lena je tido. Hari pas kenduri pun tido lena giler sampai tak pasan orang kat sebelah...muahahaha (gelak jahat)...letih aarr keje kawin. Memang rasa nak tido je seminggu utk ilangkan keletihan dan kepenatan persiapan majlis kenduri 2-2 pihak.

f a i z a h 's said...

Uikss suna... n bakal2 ibu sekalian...rasanya faizah pn akan jadi sedemikian....berdebar2 nk hadapi sbb takut letih...ehe... ^_~

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D