1.2.09

Memorable weekend...

Bismillah wal hamdulillah...

Heeeeeeeeeee... ^_^ (tiba2 sengeh seorg2)

Maseh lg kepenatan...dlm kul 10mlm tadi baru ja balek dari shopping kt alor setar...penatnya...apa yg bes pasai shopping kali neh? (slalu shopping kt alor setar besa2 ja tp kali ni luar biasa sket...tau x pasai pa? ^_^) rentetan kisahnya begini ya kawan2...

Encik tunang dan saya mmg merancang utk ke alor setar utk membeli beberapa brg hantaran dgn ditemani oleh both of our sisters...pagi itu beliau smpai dari seremban, negeri smbilan n supposely smpai seawal 6 pagi di pekan Kangar tp oleh kerana suatu pkr yg tidak diingini telah berlaku iaitu bus yg beliau naiki rosak ditengah jalan... kul 8 pagi beliau masih berada di butterworth penang...aduh...geramnya di saat itu...

Encik tunang: "Still on the way lg neh...baru kt butterworth.."

Faizah: "Hah??? pastu mcm mana neh? smpt ka nk p alor setar? awat lmbat sgt bus tuh? eiii geramnya..."

Saya da membebel seorg2...eii....

Encik tunang: "Sempat kot...bus rosak la tadi...xpasan lak sbb tertidur...ni baru bgn tgk2 still kt penang...patutnya kul 6 pagi tadi da leh smpai Kangar..."

Panasnya hati saya saat itu tp apa leh buat dah bus tuh time2 neh jgk nk rosak...saya da teruja keriangan dan bershopping dgn encik tunang hari neh...takperlah, redha je lah...dalam kul 10.00 -11.00 pagi mcm tuh barulah beliau smpai ke Kangar dengan dijemput oleh adik syakir di stesen bus Kangar...huh~! so late... saya menyuruh encik tunang mandi, makan n berehat dulu sbb mesti keletihan dari kul 10mlm tadi beliau berada dlm bus...dalam kul 12.30 begitu kami pun berbincang utk plan ke alor setar...stuck~!!! sbb adik saya (ana) tuisyen n adik beliau (atikah) nak teman mak dia di rumah... aduh...mcm mana neh?? ada solutions x? sapa nk teman kita p shopping neh? (parents kami tidak membenarkan kami keluar berdua oke?? ehe...dan kami pn xnak kuar berdua sbb masih lg belum ada ikatan yg sah...seharusnya ada teman) fikir pnya fikir, n mcm nk cancel ja n soh beliau ja pegi tp lom smpt wat decision beliau SMS n ckp da on the way g alor setar....

YA ALLAH~!!! Geramnya...saya lom decide sama ada sy leh join atau tidak...masih lg fikirkan solutionnya n beliau da bertolak...panasnya hati saya saat itu...dahlah janji nk kuar awal pg tp terpaksa pospon sbb bus beliau rosak n smpai lmbt..skrg beliau lak tinggalkan saya~! tidak~!!! masa tuh saya rasa mcm encik tunang xsayang sgt kt saya...xpedulikan perasaan saya.. hu....sedih n terguris sgt hati ini... kalau la ya pun sy xdpt pegi sbb xdak teman, tp at least tnyalah skali lg utk confirmation jadi tak nk pegi...ni maen pegi mcm tuh ja...mmg panas la hati saya...mcm saya ni xpenting sgt...dahla pagi tadi da hangin~!!! di tmbah lak 'time' begini seorg pmpuan...huhuhuhu (faham2 je la....mmg sukar mengawal emosi...) mmg hati ni rasa mcm disiat2 halus.. grrrr...geramnya tidak terkira...mmg perang besar la kami~! rasa meluat sgt2 pada encik tunang...

Kul 4ptg gitu, saya tanpa fikir pnjg lagi terus bersiap2 n plan nk g alor setar seorg diri (tp last min ajak tok gak..ehe..takut lak p seorg2 sbb perjalanan kangar-alor setar 45minit - 1jam gak..takut smpai mlm je kalau pi time2 petang mcm neh...mak abah akan risau....) pastu saya pegi ke alor setar tanpa pengetahuan encik tunang...tp dlm on the way tuh rasa serba salah lak, n SMS beliau yg saya ke alor setar bersama tok (kempunan nk pegi alor setar shopping dgn beliau sbnrnya..so balas dendam...nk pegi gak...xkira even xdak nk beli apa pn tanpa beliau...brg2 hantaran kitaorg kena diskas...so if xdak salah seorg mmg xleh beli apa pn sgt...bleh je nk beli tp xpuas hati bila si dia xckp "ok gak..cntik..." ehe...kelemahan diri...nk persetujuan dari beliau...) kami pn singgah ke tesco alor setar...bkn nk p beli brg2 dlm tesco cuma nk p beli ice-blended noodle stall dalam tuh...sedap giler...tp xdaklah sestandard coffee bean ka apa...iced virgo namanya kalu xsilap...harga dia leh tahan gak... RM9...rasanya ada coffee+hazelnut+choc chips...nice gak la...tok pun suka...haha~! tok saya sgt gemarkan ice-blended...ehe ^_^ tiba2 encik tunang tnya, kt mana dia da smpai tesco...what?? rupanya beliau xmai pun alor setar sbb tahu saya marah...dia patah balek n bila dia dpt tau sy nak mai alor setar dia cpt2 ajak kawan dia eskot dia ke alor setar n nk bertemu sy di tesco...hu........ terharunya saya...tp xkira...~!!! saya nk marah gaks.... sy tgk kiri kanan kot2 encik tunang da kelihatan...dalam hati...

"betul ke mamat ni nk dtg...ntah2 saja ja ckp..."

Tiba2 kelihatan seorg lelaki kacak bert-shirt hijau n jeans biru...(ehe...puji tunang sndirik nampak...mmg pun...sejujur hati...beliau sgt kacak di hati saya...heeee...) erkssss...encik tunang.... saya cpt2 melarikan diri agar beliau tidak nmpak kelibat saya...tgh dlm nk melarikan diri tuh, tok saya pulak buat hal~!!! dia ckp nk g solat asar n da lama sy tunggu dia xdtg2 gak...saya g cari kt surau, toilet n sume tmpt2 yg berkemungkinan dia pegi...xjmpa gak...

Opssssssssssssssss...terserempak gak dgn encik tunang yg sdg mencari tunang dia yg sedang marah n merajuk giler neh dalam pasaraya tesco yg besar tuh...haha~!!! malunya saya... dgn nada cemas...

Faizah: "Tok..xtau dia p mana...hilang pulak...tadi ckp nk p solat asar..."

Hati saya berdebar2 sgt...takut jadi apa2 kt tok saya tuh..dlm tesco yg besar tuh...takut dia jatuh penin dalam toilet ka...sbb tok saya mmg slalu penin2...maklumla org tua..n sokmo gak lupa2...ish..risaunya saya...encik tunang membantu saya mencari tok...dlm hati saya....

"Eiii...slack la tok neh...baru nk majuk xnak jmpa encik tunang...skali terpaksa mnta tlg dia carikan tok...padan muka saya"

Muka saya da xmampu nk mengukirkan sbrg senyuman...dahla marah dgn encik tunang n skrg risaukan tok xtau dia pi mana neh...encik tunang pun kelihatan sgt serius...mungkin dia penat kejar saya dari kangar smpai ke alor setar...n skrg dia terpaksa terkejar2 cari tok saya...huhu... kesian tuh tiba2 terbit dari hati saya...sayang jugak dia pada saya ek...xkira~!!! nk majuk gaks...huhuh (kerasnya hati saya time tuh...xtahula...saya da tgk susah payah encik tunang...tp hati masih lg nk kasi keras...xnak kasi dia peluang pun...)

Tiba2...kelihatan tok dgn slambernya turun dari eskelator...dgn brg2 sarat di tangan dia...

"Eiii tok neh...sempat lak dia p shopping..saya lom smpt nk beli apa2..sbb isaukan tok..turun naek tesco tuh cari tok...tok da beli barang2 sarat kt tgn...aduh..releknya tok.."

Saya terus mendapatkan tok saya...isau sgt2 hati ini...nti mak abah salahkan saya kalau jadi apa2 kt tok...mmg mak slalu pesan jgn biarkan tok seorg diri..sbb dia da xmcm dulu, slalu lupa2 n slalu gak penin2...

Faizah: "Tok p mana? risau faizah dok cari tok tadi"

Tok: "Cari tok buat apa? tok dah biasa kt tesco neh..tahu kt mana nk keluar, bayar barang semua..."

Lorr....kita isaukan dia penin ka apa...dia pulak heran kita dok cari dia...terkedu saya tok dgn slambernya jawab mcm tuh..perghhhh...da biasa kt tesco tuh...mmg hebatla tok saya...

Pastu, encik tunang menghampiri kami...dia menyapa tok n tok pun xsangka kami berjmpa di situ...create la ceta sket yg kebetulan kami terjmpa...bkn plan nk mai pn...huhuhuhu...dia xtau yg cucu dia neh tgh majuk...ngeee...

Faizah: "Kalau abg nk balek...balek la...faizah nk p pacific lak dgn tok..."

Dengan nada merajuk saya berkata2 kepada encik tunang...terkebil2 encik tunang....dia berlalu pergi...erm...hati saya tiba2 sayu...tok mcm menyedari apa yg sedang berlaku antara kami...tiba2 tok bersuara...

Tok: "Awat xajak angah (gelaran manja dalam family kepada encik tunang...) balek skali satlagi?"

Hati saya tiba2 rasa sayu n kesian pada encik tunang...how could me doing this to my fiance???

Faizah: "Er...awat faizah cpt sgt marah ek time2 cm neh? entahla..xajak pn angah join kita"

Tok: "Kawal2 la sikit perasaan marah tuh...jgn nk marah xtentu pasal"

Erksss...tok bleh baca rupanya yg sy sedang merajuk dgn encik tunang...saya terus mencapai hanset n call encik tunang n ajak dia join kami di pacific...kawan2 beliau pn memahami...diaorg eskot beliau ke pasific n drop beliau di sana utk bertemu saya...saya rasa bersalah sgt dgn beliau di saat itu... (kalau saya berhadapan dgn org mcm neh...org mcm saya la...majuk dari pagi smpai malam...dah lama saya tinggalkan..xkuasa nk layan...haha~!!! saya emo~!!! tp encik tunang masih setia n ikut sy utk pujuk saya...huuuuuuuuuuuuu....tiba2 bercambah2 lg perasaan sayang ini kepada my lovely fiance....)

Encik tunang tersenyum pada saya...lembut skali...aduh....melted...heeeeeeeeeeee ^_^

Tok pn senyum gaks...hek3...teruksnya cucu aku seorg neh...mesti tok ckp cm tuh kn? smpai kena mai pujuk tuh...ehe...

Kami pn jalan bertiga...cari2 perfume, kasut utk encik tunang (sold out saiz beliau...jenama camel...3 design sume sold out...kesiannya encik tunang), kasut saya, tok beli sikit barang...perghhh...bes gile bila shopping dpt tnya pendapat encik tunang...tok pn layan kami skali...enjoynyaaaa....tok pn spoting sgt... encik tunang blanja kasut utk saya...heeee...mekaseh my dear...n set perfume utk hantaran kpd saya...hek3... sukenyeeeee....tuhpn encik tunang soh saya beli kasut sepasang lg dia nk bayarkan...hek3...xpa2...1pasang dulu...nti blanja lg k~! besnya saya...shopping xpyh kuarkan duit...

Dalam kul 10 mlm mcm tuh barula kami selesai round2 pacific...fuh penat...time to go home...saya memberi penghormatan kpd encik tunang utk drive sang kancil itu...for the first time saya dok disebelah encik tunang...dan tok stay kt belakang... tok kasi chance kt faizah na...ehe.... ^_^ perjalanan 45min - 1jam sgt bermakna bagi saya dan encik tunang...dapat berborak mcm2 perkara (tuhla majuk sgt...da byk menda x update pasai buah hati kesayangan saya neh) so spent time perjalanan smbil2 beliau drive utk berbincang byk pkr termasuklah soal2 ilmiah jua...tok pn sampuk la skali2 time kami dok borak2 tuh...best sgt2...

Abes...smpai umah n tersenyum dpt kasut n perfume (hantaran nti la..) 2 set lak tuh...heeeee...

^_^ (sengeh lagi neh...)



Kasut pemberian encik tunang...xdakla mahal pn...tp i really appreciate it sbb sy baru pas majuk...at least beliau berusaha utk memujuk saya.... ^_^



Kasut lagi...ehe...buat p keja~! nti hantaran dpt lg kasut...huhu

6 sweet persons:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

hahaha...nk tergelak..
gelak guling2 bley k.fae...
suwitt jaa....
tp part kuar ngan tok tu paling best..sporting ek..
hehehehe

f a i z a h 's said...

haha ^_^
truk kn kak fae neh?
majuk xtentu pasal...ehe...
sib bek tok k fae ada...kalu x, xtau smpai bila nk majuk..ehe..

Qider said...

hek eleh..adeq mmg cenggitu,dari dulu lagiks.. ;-p jangan marah ek..kontrol2 ah emo tu, cuba letak diri kita dalam situasi dia, tak kesian ke?(pesan utk diri senirik gaks ni ehe)seb baik tok ada sbg penyelamat,phewww.kalo tak,ntah lagi truks majuknya..huhu..lima bintang ah utk tok.. (",)v

f a i z a h 's said...

haha~!!!
tuhla...adeq tgh blajaq buat the best utk sume org terutamanya dia yg tersayang...

Dinda Boutique said...

hamboiii2.majuk sakan ;p!tapi 2 la kan kak, yg sy heran nye ngan org len kite ilex je.majuk jauh skali. tp dgn die, setan mane hasut xtau la yg jd cpt sgt sensitip haa.hehe.

f a i z a h 's said...

haha~
malu i ^_^
tuhla faeeza...
akak pn xtau nk ckp ape...
dgn org laen kite leh cool n wat derk jer...tp dgn si dia mmg sume menda nk amik hati...eiii geram gak bila ingatkan balek..
kesian beliau~!
kena mencuba n terus blajar menjadi lbh matang...insya allah

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D