18.12.08

Seri Ketapang...

Bismillah wal hamdulillah...

Minggu ini adalah minggu yg agak penat+letih+tensen bg saya...sesi training ICT para murid masih lagi berbaki minggu ini...biasalah budak2...arini diajar esok sudah lupa tp syukur alhamdulillah tak semua sedemikian...sapa yg lupa akn kena dgn marah saya...ehe...kesian tp terpaksa so that mereka akn ingat dan tidak akn buat apa2 sewenang2nya...asik nk bergantung pada kita, bukan namanya belajar...so mereka harus bersusah payah dgn titik peluh sendiri.kalu mereka lalai mereka akn dihukum...hik3... (kejam jugak diriku...)

Petang smlm selesai shj sesi latihan sebelah petang, saya singgah di sebuah gerai makan berhampiran. fames jugak gerai berkenaan n mebi bakal dinaikkan taraf menjadi restoren 1hari nti...org mmg sntiasa ramai n xpnh pn xdak org...sy sgt menggemari sume menu supnya seperti bihun sup, mi sup, kuetiaw sup, nasi ayam and etc... menu gorengan jugak terdapat di sini... bes sgt...tp setelah sekian lama saya tidak singgah di gerai tersebut... about 5months jugakla...sbb 1 peristiwa kt situ...tp semalam saya memberanikan diri kerana sgt kepingan akn mihun sup istimewanya... (syukur..sumenya ok...

Peristiwanya begini....

Masa saya ada program cuti sekolah pada pertengahan thn ini, slalunya jadual saya pack dan saya tidak sempat pulang ke rumah utk makan (even rumah saya hnya 4minit ja dari sekolah) tp mmg xsmpt la..kerana diketika itu jadual terlalu padat n solat pn di sekolah...saya selalu singgah di gerai ini krn dekat benar dgn sekolah...xsmpai 1minit pn..sebelah pagar sekolah kot... saya tidak perasan tokey kedai ni mcm aneh dgn saya...saya cuba positifkan minda..actually dat tokey adalah anak tokey besar pemilik gerai tersebut... (mereka memiliki beberapa cawangan lagi disekitar perlis....dahsat jgklah....) umur dia dalam 30an mcm tuh dan menurut org2 kampung di situ beliau belum berkahwin...krn sibuk bisnes...hari 1st sy makan di situ, dia dgn yakin dan berani diri bertanyakan sy smbil mukanya lagak serius...so xpredict apa2... 

Encik berkenaan: "cik ni dah kawen ka belum n tinggal kt mana?" 

saya pn dgn begitu ramah tanpa mengesyaki apa2 pot pet pot pet la sebentar dgn beliau...huhu

Saya: "aik..nmpak mcm org dah kawen ka? sy org dekat2 sini ja" 

dgn slamber saya menjawab....

Encik berkenaan: "Ouh cm tuh...so tak kawen lg la? keja kt mana? cikgu ka?"

Beliau bertanya lg tp masih dgn nada serius...

dalam hati saya...(aik..org ni nak siasat aku ka?....mcm aneh ja bertnya...nada gatal tidak pn tp serius ja memanjang..tp nk jgk bertanya...)

Saya: "Saya keja under anak syarikat TM n sdg buat projek anak angkat kt SK Paya ni ha.. skrg tgh wat training kt budak2 skolah utk aktiviti cuti skolah..."

Saya dgn ramah menjawab....

Encik berkenaan: "Ouh...so betul la belum kahwin lg?"

Dia bertanya lg...

Aiks...giler ka apa...asik tnya status ja neh tp masih lg serius...mcm ala2 polis...

Saya: "Yela encik...lom kawen...."

Selesai membuat bayaran terus sy beredar...malas nk layan....mcm sombong tp dok tnya jugak...peliks betul...sahla ada sumthing nk siasat...

Keesokkan harinya...program berjalan seperti biasa...ada break half hour, saya trus bergegas ke gerai tersebut...laparnya...dari pagi xmkn...order seperti biasa, kuetiaw sup dgn teh ais (yummy...mmg makanan kegemaranku....) Encik berkenaan masih ada di kaunter...ish...rimas pn ada tp buat slamber jerk makan...demi perut~ ehe ^_^

Selesai mkn saya bergegas ke kaunter bayaran utk membayar bil makanan saya td (sbb break half an hour jerk....japlg sambung kelas...) Tiba2 sy ternampak encik berkenaan menulis sesuatu disekeping kertas kecil warna putih...

Encik berkenaan: "Bleh tak tlg amik kertas ni?"

Aiks...bertolong2 pulak..apehal...saya pn tanpa byk bicara terus mengambil kertas berkenaan...ouh my god...his private telephone number...

Saya: "Err........"

Encik berkenaan: "Kalau ada masa, SMS laa..."

Tapi masih lg dlm nada serius...

Giler la encik ni...

Saya:" Terima kasih..."

Tak byk ckp terus beredar...makin membuatkan ku gerun utk terus berada di situ...huh~! Lepas 5month lebih jgk saya xberani singgah ke gerai itu lg...tp smlm saya memberanikan diri singgah di situ bila mendapati encik berkenaan tiada di dalam kedai...huh~! lega...dpt jgk sy makan sup2 di kedai itu...ehe.... ^_^


0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D