11.12.08

Love's Season...

Kebetulan skrg neh adalah musim cuti sekolah maka bermula la episod cinta suci bagi pasangan2 yang sudah lama merancang utk membina mahligai bahagia dgn ikatan pernikahan yg sah dan diredhai... (fuh ayat..... ^_^) saya pn tidak ketinggalan membelek2 kad undangan walimatul urus sahabat2, saudara mara dan jiran tetangga (termasuk undangan bagi pihak mak dan abah) dan mengatur2 undangan tersebut mengikut tarikh...kalau tak nti terlupa... bes bila tiba saat2 cm neh... tp saya paling malas p kenduri kawen masa zaman blajaq2 dulu...skrg saya pulak org yg plg excited nk pegi kenduri kawen...ehe (saja utk cari idea design baju, warna tema majlis kawen org, hantaran, hidangan tetama and etc...huk3 ) maka menjadi hobi saya skrg utk menghadiri majlis perkahwinan... plg bes kalu p majlis kawen yg wat gotong-royong... (kata org perlis wat majlis syarikat...ada cara sebutan dia kot area perlis neh tp xreti lak nk eja...hehe...tp asal perkataan tuh adalah SYARIKAT...mana mai istilah tuh pn xtau....) mebi sbb hasil kerjasama org2 kampung...xpakai catering...aktiviti masak memasak bermula seawal 1-2hari sblm majlis... kita leh tgk aktiviti2 mcm neh masa zaman2 kita skolah dulu sahaja (bg mereka yg berumur 20an la....hik3) skrg tak lagi...jarang sgt dah org buat sbb skrg ni kesibukkan keja mengatasi sgalanya...dan sgt kurang smgt kejiranan dan kekampungan (uiks..pelik lak bunyi...huhu)

Dan majlis yg sedang nantikan skrg adalah, walimatul urus sahabat saya since skolah menengah smpai masuk UTP iaitu Cik Nur Hasuna bt Khalid (Puan to be) bersama pasangan beliau Mohd Arif pada tanggal 13 Dec ini...ehe...xsabaq neh... saya doakan mg jodoh mereka berpanjangan, dimurahkan rezeki, dirahmati allah swt slalu dan bahagia di dunia dan akhirat...pada hari majlis walimah hasuna, ada lagi 2 invitation yg mesti dipenuhi...penuh la jgk perut saya... weekend neh merupakan weekend yg sgt byk majlis kahwin...fuh...mesti best ni...cuma xlarat nk makan je la...

Saya tak sabaq nk tunggu majlis saya nanti....huh~! sabarlah duhai hati....

0 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D