29.4.15

Pengalaman berharga...

Bismillah wal hamdulillah... 

Ni oudated punya entri... asik terperam dalam draft hampir 3minggu dah... bukak blogger tiap2 hari tapi nak mula menaip ada je kekangan... tp xboleh, nak juga update... rasa xlengkap kan life ini hehe :)

Al-kisahnya sy berpeluang menghadiri "Bengkel Nutrisi Shaklee" pada 11April2015 yg lepas... yelah, kita asik dengar macam2 pasai Shaklee, dari yg buruk kepada yg baik... macam2 kisah... better kita pi sendiri talk n bengkel mereka sendiri yg disediakan oleh Pakar Nutrisi Shaklee... bukan calang-calang orang insya allah, mmg graduated dalam bidang nutrition dan mempunyai banyak info mengenai nutrisi...

Apa yg saya boleh share di sini kelainan SHAKLEE daripada syarikat MLM yg lain adalah Shaklee lebih mementingkan kualiti produk mereka daripada 'head-hunting' punya cara... Jadi xkisahlah berapa ramai orang kat bawah anda tp ia tidak memberi 'extra-benefits' pun once orang tuh daftar bawah kita... melainkan orang tuh ada spend membeli produk Shaklee, Shaklee akan beri sedikit imbuhan kepada 'sponsor'. Tapi kalau 'sponsor' goyang kaki pun tak ke mana juga... Ok itu sedikit sebanyak pasai bonus... tapi saya tak nak cerita pasai bonus, tapi saya nk cerita mengenai produk Shaklee sbb saya join BENGKEL NUTRISI SHAKLEE yg mana banyak info yg saya dapat mengenai kebaikkan dan kelainan produk Shaklee antaranya:-

1) Shaklee TIDAK PERNAH MENAJA mana-mana duta untuk mempromosikan produk mereka tetapi DUTA itu sendiri yg dengan relahati nak tolong promot produk Shaklee sebab dah merasai kebaikkan Shaklee... kira Shaklee tak bayar apa-apa pun kepada si duta... kira kerja sukarela nk kongsi benefits yg mereka dapat... 

2) SHAKLEE pernah membuat 1produk khas untuk para angkasawan NASA kerana pada ketika itu, angkasawan NASA mengalami simptom2 sukar menyesuaikan diri dengan keadaan dunia selepas ke angkasa lepas. Pegawai NASA datang kepada Shaklee mohon bantuan Shaklee untuk membuat 1produk khas kepada angkasawan agar simptom2 itu dapat dikurangkan. Selepas itu Shaklee telah mengeluarkan 1produk khas kepada angkasawan & YES simptom2 sukar menyesuaikan diri itu dapat dikurangkan malah cepat pulih. 

3) Shaklee telah menguji setiap bahan baharu yang mereka gunakan di dalam produk untuk mengesan lebih 350 bahan cemar yang berbahaya.

4) Shaklee menjalankan lebuh 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan yang paling eksklusif kepada setiap produk yang mereka keluarkan.

5) Shaklee juga telah melabur 300juta untuk R&D (research & developement)

6) Shaklee memiliki 60orang saintis



 

1 sweet persons:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D