8.5.13

Rezeki dari arah yg tidak disangka-sangka...

Bismillah wal hamdulillah...

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya. dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusanNya. Sungguh, Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu" 
(At-Talaq;65:2-3)

Maksud ayat apa ni sapa ingat angkat keyboard??? ye benarr... ini maksud ayat seribu dinar... :) ayat yg kira da jadi amalan setiap kali slps solat... alhamdulillah... dari zaman2 skola lg ustazah da soh hafal ayat2 ni... 

Haih...xtau dari mana nak mula... mmg rezeki dari arah yg tidak disangka2 :) otak pun jem n blur sudaa... xtau nk expect n react mcm mana utk menerima rezeki dari yang Maha Esa ini... rezeki apakah? biarkan 2 photo ini menerangkannya...

7mei2013

Subuh 8mei2013
Rentetan peristiwa akn diceritakan next post... insya ALLAH...

 

10 sweet persons:

sharEna said...

ya Allah...ur 3rd child will be coming soon. i guess baby 2014 kan? awal tahun. best giler hehehe ^^

congrats Faizah. mcm dh dpt bau2 pn smlm masa kat FB =D

take care okay. klu nk baby boy, sentiasa doa pd Allah terutamanya sehingga bln ke 4. bila kita menginginkannya, insyaAllah Dia mmg akn mendengarnya =)

Faizah^Ramli said...

@sharEna

huhu...terkejut tak sharena??xtau nk ckp mcm mana...kira arituh due suppose 30/12/2013... mcm nk nanges tp xbaeknya rasa mcm tuh... thanks sharena... sy sbnrnya risau menda laen sbb sy xjg makan bagai... risaukan janin kt dlm ni...mg allah swt melindungi dia... insya allah kalu boy bersyukur sgt2...doaka2 sekali ye :)

wardah @ fie shah said...

Alhamdulillah..dah 3! Kakak sebaya dengan anak kita Kakal kan..beza 3 hari je kot..Kakal 11 Mei..hihihi..

nanonano said...

wahhhhhh, tahniah,
alhmdulillah, hug skittt :p

Faizah^Ramli said...

@wardah @ fie shah

errr...siyes yg ni unexpected n unplanned of kosh...huhu...rezeki allah swt agaknya kena la pujuk hati utk terima dgn redha... thanks fie :)

aah... aisya 8mei..kakal 11mei ek?nk dkt dgn no.2 amira dia 12mei...hehe

Faizah^Ramli said...

@nanonano

Haha...nah3...amik aura~! :D tq2

Ibu_Aqiel said...

jangan sedih2 faizah..terima je..rezeki tu..nanti bila jadi cam knita, susah nak melekat mula rasa sedih plak..selagi termampu terima je rezeki Allah bagi..by the way... congrats na..hehhehe doakan tuk knita sama tau...

Faizah^Ramli said...

@Ibu_Aqiel

Huhuhu...kali ni mmg xtau sungguh smpai la rasa dok melugai ja memanjang...heran la jgk...sekali btoi... ya faizah dok blajaq redha ni...mungkin ada hikmahnya... :) thanks knita~!!

Maria Rajab said...

selalu baca ya wahhab kan?hehe..tahniah faizah..

jangan fikir sangat ye..rezeki..jaga diri k..

♥ ROS ♥ said...

alhamdulillah.. seronok lak rasa..terus excited buka blog nak bca..hehehe..

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D