29.11.11

Lepas Ummi, Aisya Pulak...

Bismillah wal hamdulillah... 

Lepas ummi xsihat dgn horrornya smpai warded, turn aisya lak... part ni yg plg xtahan nk hadapi... biaq sy ja yg tanggung kesakitan itu daripada anak yg kecik xtau apa2 tuh kena hadapi... tp dah nama ujian dari allah swt kenala trima dgn hati terbuka dan redha...
Keadaan physically aisya mcm da sembuh... ulser kt mulut pun da xdak... air liur pun da xmeleleh2 cam sblm2 ni... siang da xmeragam... mkn da boley, susu pun da minom, air masak pun da minom byk... cumanya dia xleh tdo mlm je... xtaula sbb apa... aisya meracau2 time mlm... en.abg da siap pasang ayat2 al-quran smpai pg dlm bilik kami tuh tp aisya still mcm tuh... ada kot tdoq dlm 1jam pastu bgn nanges2 blk... kena angkat dia letak ats riba baru dia tdo blk... penatla cenggitu... bergilir2 dgn en.abg... tp smlm badan penat sgt sbb blk keja pun lewat, sy trus ltk aisya dlm buai... apa leh buat... mata tutup tp tgn hayun buai tuh smpai pg... T__T kira xnyenyak la tdo... ngantoknya mai keja... sy n en.abg penat fikir pasai apa aisya xnyenyak tdo sejak sakit arituh... arituh mmg sbb aisya sakit kt dlm mulut tp sy tgk mulut aisya da ok... xtaula kot masih lg berbaki rasa sakit tuh... time siang mmg riuh rendah main... ada sapa2 bleh bg idea x? adakah aisya sakit time mlm je? erm... da 1minggu kami suami isteri xnyenyak tdoq mlm2... adeiii... 

Buntu jgk dibuatnya...ada suggestion x? patot x p jmpa pakar kanak2 ke mcm mana? erm.. sungguh hati xsedap n sntiasa fikir keadaan aisya... mai keja kalu ternmpak budak2 kecik sebaya aisya mesti terfikir aisya... mmg xsng duduk... isau aisya meragam n MIL xlarat nk melayan karenah dia...  ya allah, berikan kesihatan yg baek kepada anakku...ameen...susahnya hati!! :(

Kemarin blk opis terpaksa buat byk keja sbb da tinggal umah kami tuh dlm 1minggu jgk sbb menumpang sebentar kt umah mak abah... org sblh wat kenduri besaq! smpai kawasan umah guwe pun dia sewa sat... khemah dpn umah so cam no nk masuk keta kan? tuh pun sgala pokok2 bunga n kotak2 milik jiran sblh masih lg berbaki kt kawasan umah guwe... sib bek la kawasan umah sy tuh xdak apa sgt... kosong je... mebi sbb umah kami corner lot, so kawasan tuh luas skit... blk umah kemarin tgk sepah je umah sbb brg2 masa bercuti di Lumut arituh lom berkemas pun... tensen tgk keadaan umah... part memula kena kemas adalah bilik tdo kami... satg nk tdoq berdebu lak xbest... so tukaq cadar sume... sapu sampah, mop lantai... sakit pinggang habes... pastu berkerja keras kt dapuq lak... lap n bersihkan itu ini... ok da collapse... tiba2 teringat baju2 aisya byk tertinggal kt umah mak abah... so away ke umah mak abah... smpai umah da kul 10mlm... trus tdoq tp terjaga blk kul 12mlm sbb aisya meragam spnjg mlm...wuwuwuwu...xnyenyak tdoq tgk2 da pagi... bgn pagi dgn keadaan lemah longlai... bila aisya nk sihat ni sayang? :( i feel sick tgk keadaan aisya cam tuh...


  

2 sweet persons:

♥naematulsaadahismail♥ said...

get well soon aisya..agaknya meragam nak dapat adik kot.hehe..nanti tengok cana dia lyan adik dia

F a i z a h ' s said...

@♥naematulsaadahismail♥

xtaula naem...susah ati jgk ni... harap2 cpt la recover... isau kot ada apa2 ja... :(

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D