10.8.11

Syukur ya ALLAH...

Bismillah wal hamdulillah... 

Bila berita mengenai rusuhan di London tersebar sejak 1-2hari nehs, darah sy menyirap! btol2 sy rasa bersyukur sbb mak abah n adik2 serta tok sy sempat blk dari London seminggu sblm ramadhan lepas... kalu tak, sy pun akn menyusul ke London jgkla skrg nehs... isau banget dgn keadaan di sana... Huru-hara jadinya... 
Asal kejadian merusuh kecil2an secara aman di pinggir kota London di Tottenham yg berpunca dari polis telah menembak mati seorg remaja kulit hitam yg ditembak mati. Ekoran itu protes bertukar menjadi rusuhan yg merebak ke seluruh bandaraya utama iaitu Birmingham, Bristol dan Liverpool. 

Ngeri sgt tgk bila ada pelajar malaysia yg kuar utk mencari juadah berbuka puasa di pukul dan disamun dgn terok. ada video kejadian kt youtube... bila dgr je berita ni sy jadi cuak sgt... sib bek n syukur alhamdulillah mak abah n family smpt blk setelah 10hari berada di  London... rasa mcm terkejut sgt2 dgn berita nehs... dan spnjg lbh krg 5thn adik sy berada di UK, alhamdulillah xdak lg kejadian ngeri n pelik2 berlaku... skrg dia da blk tros ke sini setelah grad... alhamdulillah sgalanya... :)

  

3 sweet persons:

sharEna said...

adik yang nama Naurah tu yer Faizah? bakal doc kan? hrp Naurah kecik nie pon bleh ikot jejak kakak Naurah itu hehe =p

syukur semuanya selamat =)

F a i z a h ' s said...

@sharEna

Adik sy kt UK tuh nama Raudzah...yup doctor...yg nama Naurah tuh pun bakal doctor...dia dpt offer g oversea gak tp xmo jadi dia wat medic kt UIAM :) alhamdulillah... adik sy 2org dah doctor... sy je yg masih terkedek2 xde keje tetap...hihi

Insya allah... Naurah Zayanie bakal menyusul sbg seorg doctor! :D

F a i z a h ' s said...

@sharEna

Adik sy kt UK tuh nama Raudzah...yup doctor...yg nama Naurah tuh pun bakal doctor...dia dpt offer g oversea gak tp xmo jadi dia wat medic kt UIAM :) alhamdulillah... adik sy 2org dah doctor... sy je yg masih terkedek2 xde keje tetap...hihi

Insya allah... Naurah Zayanie bakal menyusul sbg seorg doctor! :D

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D