18.7.14

Testimoni vivix: Ibu hamil kena demam denggi & gangguan fungsi hati

Bismillah wal hamdulillah...

Ini merupakan testimoni rakan saya yg kini sedang hamil 28minggu (7bulan). Baru-baru ini beliau telah dimasukkan ke hospital berikutan terkena demam denggi dan beliau pula sedang mengandung. Demam denggi ni macam bermusim pulak... bila musim denggi datang berpusu-pusu orang kena warded kena denggi... Jadi, jagalan kebersihan kawasan sekitar anda terutama kawasan rumah anda kerana demam denggi ialah penyakit bawaan vektor, dibawa oleh dua jenis nyamuk, Aedes aegypti dan Aedes albopictus. Ia disebabkan oleh virus dengan 4 serotaip tersendiri, DENV-1 ke 4. Setiap serotaip memberikan kelalian sepanjang hayat selepas jangkitannya tetapi jangkitan berturutan dengan serotaip lain mungkin menyebabkan kerumitan denggi yang lebih berbahaya.

Selepas kawan saya ni disahkan demam denggi beliau terus admit ke wad yelah sbb mengandung lagi kan... bahaya utk kesihatan diri dan bayi dalam kandungan. Kemudian beliau disahkan mengalami masalah gangguan fungsi hati pula akibat daripada virus denggi itu. Hasil ujian Liver Function Test (LFT) darah yat (kawan saya) menunjukkan dia mengalami gangguan fungsi hati. Yang mana menurut MO, kesan daripada virus denggi dan jika tidak dikawal ianya boleh menyebabkan yat mengalami masalah kesihatan dan jaundice. Bukan hanya pada ibu sahaja, tapi pada kesihatan baby di dalam kandungan.
Untuk makluman anda semua, kegagalan organ ini berfungsi boleh membawa kepada menyebabkan masalah kesihatan yang tiada ubatnya. Jika kegagalan fungsi ginjal boleh diganti dengan dialisis. Namun kegagalan fungsi hati tiada instrumen yang dapat mengambil alih tanggungjawabnya.

Hasil ujian darah yat menunjukan peningkatan bacaan ALT dan AST bermula daripada 6 Julai sehingga 9 Julai 2014. Sudah melebihi paras normal kan???
Pada pagi 10 Julai bacaan ALT terus meningkat kepada 358 dan MO  memberi penerangan, sekiranya bacaan LFT yat terus meningkat kawan sy itu kemungkinan perlu dimasukkan ke dalam Unit Rawatan Rapi (ICU) untuk pemantauan. Ini kerana dia telah mengalami gangguan fungsi hati dan dalam masa yang sama mengandung 27 minggu.

Hasil perbincangan, mereka sekeluarga sepakat untuk mencuba VIVIX Shaklee. Tak kisah la harga VIVIX yang orang dok kata MAHAL, tapi bagi kami kesihatan adalah lagi MAHAL dari harga 1 botol VIVIX yang mampu bertahan sehingga 2 bulan jika pandai mengatur cara minumnya.
1botol VIVIX ialah RM475.00 (harga runcit). Tapi kalau dah jadi ahli, harga lebih menjimatkan sehingga 30%.
Masa tu, mereka suami isteri sudah sepakat apa sangat RM475.00 tu jika dibandingkan dengan kesihatan yat. Bukan nak takbur atau riak, tapi kesihatan tu SANGAT MAHAL. 
Lebih-lebih lagi yat kena fikirkan anugerah Allah di dalam kandungan.
Kena fikirkan si abang yang perlukan kasih sayang.
Kena ambilkira kerja-kerja dipejabat yang dah hampir 2 minggu tertangguh. Amanah di bahu.
Perlu fikirkan suami juga. Kasihan dia yang selalu terkejar-kejar ke pejabat dan hospital.
Segalanya perlu difikirkan. 
Sekiranya ambil masa lama kena tahan di wad,bagaimana dengan Dasuki Hafiy (anak sulung yat), kandungan, suami, parents kat kampung sudah semestinya risau.
Memandangkan dalam wad, pihak hospital tidak menggalakan pesakit berpuasa so yat terus ambil 1 sudu VIVIX tu pada tengahari. Dan malam sebelum tidur, yat ambil lagi sekali. Bersedia untuk di ambil darah pada jam 4.30pagi untuk keputusan ujian pada jam 6.00pagi 11 Julai 2014.
  
Bacaan ALT 358 pada 10 Julai turun kepada 56 pada 11 Julai. Dan bacaan AST pada 10 Julai menurun kepada 102 pada 11 Julai...

Dan yang paling best, MO (Medical Officer) bagaikan terkejut kenapa terlalu mendadak sangat?Sedangkan sebelum ini mereka sudah sedia maklum tiada ubat untuk normalkan kembali bacaan LFT. Ia akan baik sendiri tetapi memakan masa yang agak lama kerana rakan saya sudah melampau paras normal orang biasa.

Yat hanya continue ambil supplement VIVIX untuk stabilkan kesihatan hati dan masalah demam dengginya. 12 Julai, lagi sekali darah diambil untuk bacaan LFT. Lagi sekali MO tersebut terkejut!

Bacaan ALT 256 pada 11 Julai turun kepada 130 pada 12 Julai. Dan bacaan AST 102 pada 11 Julai menurun kepada 91 pada 12 Julai.

Walaupun belum turun kepada paras normal, tetapi MO yang mengendalikan kes yat yakin bacaan tersebut akan terus menurun dan akhirya pada jam 9.00malam 12Julai, rakan saya sudah dibenarkan keluar wad. Setelah discaj dari hospital yat masih lagi mengamalkan VIVIX 1sudu kecil sebelum tidur. 
VIVIX menjadi asbab kepada kesembuhan rakan saya itu walaupun segalanya kuasa dan izin ALLAH SWT... Tidak salah berikhtiar untuk menjadi sihat kerana nikmat sihat tidak dapat dijual beli. Siapa yg nak sakit kan? 
Bulan ni promo "cecair ajaib" ini... insya allah boleh dapat harga jauh lebih murah... jom grab!

Credit: MamaDasuki
Untuk produk SHAKLEE bagi penduduk negeri Perlis Indera Kayangan anda boleh menghubungi sy utk COD produk Shaklee ya~  bagi negeri2 lain juga boleh... Pos ke seluruh Malaysia avaiable (POSLAJU) Insya ALLAH.. 
Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
 
ID Shaklee: 962622 (atas nama mohd asyraf bin suhaimi)
Email: nurfaizah.ramli84@gmail.com
Phone: 019-5588082
YM: syauqatul_wardah_nur_faizah  

Notes:Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook


 

3 sweet persons:

Post a Comment

Terima kasih tuan-tuan dan puan-puan serta cik2 :D